ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ОСВІТНЬОГО STEM-СЕРЕДОВИЩА: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР. ОСІННЯ СЕСІЯ ОБЛАСНОЇ «STEM-ШКОЛИ – 2022»

golovnaВ освітньому просторі Сумщини успішно розвивається та набуває все більшої актуальності глобальна освітня інновація – STEM-освіта, поєднуючи проєктний і трансдисциплінарний підходи до навчання, що базуються на майже одночасному застосуванні наукових, природничих, математичних, технічних та інженерних знань для розвʼязання практичних проблем та подальшого використання цих знань, умінь і навичок у майбутній професійній діяльності.

Упровадження STEM-освіти, інтеграція навчальних предметів, орієнтир на практичну спрямованість і розвиток критичного мислення, дослідницько-проєктна діяльність в рамках реалізації Концепції «Нова українська школа» ведуть до оновлення змісту освіти, її модернізації, формуванню освітнього STEM-середовища. Саме формування та розвиток освітнього STEM-середовища сприятимуть формуванню комплексу ключових, фахових, соціально-особистісних компетентностей молоді в умовах Нової української школи.

Комунальним закладом Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти реалізується інноваційний освітній проєкт «STEM-школа – 2022». Відповідно до плану роботи STEM-школи, в рамках осінньої сесії, 16 листопада 2022 року проведено навчально-методичний семінар «Формування та розвиток освітнього STEM-середовища».

До участі у заході долучилися керівники та педагогічні працівники закладів освіти Сумщини, консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, науковці.

Сесію відкрив організатор семінару Сергій ГРИЦАЙ, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти КЗ СОІППО. У вступному слові він актуалізував проблему розвитку і впровадження STEM-освіти, формування освітнього STEM-середовища в умовах Нової української школи, нормативно-правового та методичного забезпечення розвитку STEM-освіти в Україні.

Актуальність упровадження STEM-освіти в сучасному освітньому просторі, роль STEM у професійному виборі молоді та відбудові України презентувала Ірина ВАСИЛАШКО, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Модератор заходу Світлана КОДА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти КЗ СОІППО, закцентувала увагу на динаміці розвитку освітнього середовища, необхідності інтеграції навчальних предметів, розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти, мотивування їх до наукової діяльності шляхом імплементації STEM-освіти в навчальний процес та формування й розвитку освітнього STEM-середовища. Світлана КОДА презентувала розвиток STEM-освіти на базі Сумського ОІППО та досвід науково-дослідної лабораторії STEM-освіти з проблем реінжинірингу системи освіти, а також зосередила увагу учасників семінару на використанні STEM-технологій при викладанні предметів природничо-математичного циклу.

До роботи обласної «STEM-школи – 2022» долучилися спікери опорних закладів освіти, які презентували досвід розвитку освітнього STEM-середовища.

Досвід використання сучасного навчального обладнання при викладанні предметів математичної та природничої галузей освіти представив Олександр КОРЕНЕВ, учитель математики, фізики, астрономії Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Юлія ПІСКУН, учитель початкових класів Сумської спеціалізованої школи І ступеня № 30 «Унікум» розкрила особливості STEM-освіти як освітнього пазлу Нової української школи.

Особливості програми «STEM-дівчата» та яким чином означена освітня програма змінює майбутнє дівчат висвітлила Ксенія МОТУЗНА, учитель інформатики, спеціаліст вищої категорії КЗСОР «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей».

Змішаний формат STEM-орієнтованого навчання в умовах позашкільної освіти, перспективи STEM-школи для педагогів-позашкільників та особливості педагогічного STEM-коворкінгу презентувала Вікторія ЗАЯРНА, кандидат педагогічних наук, заступник директора Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю

У ході роботи осінньої сесії обласної «STEM-школи – 2022» відбулося обговорення важливості й необхідності імплементації STEM-освіти в навчальний процес, упровадження інтегрованих уроків, мотивування учасників освітнього процесу до наукової діяльності, самоосвіти та освіти протягом життя, що у перспективі сприятиме зміні ціннісних пріоритетів та світоглядної позиції у молоді в бік формування відповідальної, соціально-активної, громадсько-патріотичної поведінки.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO