Психологічна підтримка педагогів
За даними дослідницької компанії Gradus Research 75% батьків, які взяли участь в опитуванні «Як війна змінила життя українських дітей», стверджують, що їхні діти демонструють ті чи інші ознаки психотравматизації: мають порушення сну, розлади травлення, погану зосередженість, відчувають гостру тривогу та страхи. Головна роль у стабілізації психоемоційного стану дітей в умовах закладу освіти належить педагогам. Проте, щоб вчитель міг допомогти, важливо, щоб він сам був емоційно стабільним.
Обговоренню питання психологічної підтримки педагогів було присвячено онлайн-нараду, проведену 02 вересня 2022 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти для відповідальних за діяльність психологічної служби органів управління освітою, психологів центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Вітаючи учасників наради, Вікторія ГРОБОВА, директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, зауважила, що сьогодні діти та дорослі, більш ніж будь-коли, потребують психологічної підтримки, оскільки війна є викликом для всіх учасників освітнього процесу. Особливої підтримки потребують педагоги, адже робота з дітьми, які мають травматичний досвід, пов’язана з високим психоемоційним напруженням.
Під час наради, працюючи в групах, учасники визначили основні завдання діяльності практичних психологів щодо роботи з педагогами в умовах воєнного стану, охарактеризували особливості вікових реакцій дітей на стрес, познайомилися з формами онлайн-роботи з педагогами, зокрема, з «Марафоном антибуденності», який презентувала Наталія ГУСЕНИЦЯ, психолог Сумського центру професійного розвитку педагогічних працівників.