УЧАСТЬ У ІІІ МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЇ «ОБДАРОВАНІ ДІТИ – СКАРБ НАЦІЇ!»
18-23 серпня 2022 року Інститутом обдарованої дитини НАПН було проведено ІІІ Міжнародну науково-практичну онлайн-конференцію «ОБДАРОВАНІ ДІТИ – СКАРБ НАЦІЇ!», до участі у якій долучився доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти, кандидат філософських наук, доцент Жук М. В. у ролі одного із ключових спікерів.
Організаторами заходу виступили Національна академія педагогічних наук України, НЦ «Мала академія наук України», Інститут обдарованої дитини НАПН України. Тематичними напрями роботи конференції стали: сучасні тенденції дослідження обдарованості; інновації в освіті як інструмент євроінтеграції України; діагностика та моніторинг розвитку обдарованості в освітньому процесі; педагогічний супровід самореалізації обдарованих учнів в умовах воєнного стану; соціально-психологічна підтримка та розвиток потенціалу обдарованої особистості в системі освіти; наукова освіта: теорія та практика; реалізація STEM/STEAM підходу в освіті обдарованих дітей та молоді.
Доцента кафедри соціально-гуманітарної освіти, кандидата філософських наук, доцента Жука М. В. було запрошено виступити на пленарному засіданні конференції з доповіддю «Пошук нових можливостей підтримки обдарованості в умовах викликів військового стану». У своїй доповіді Жук М. В. з позицій проблемно-ресурсного та індикативно-технологічного вимірів досліджень наголосив на напрямах пошуку діапазону можливостей роботи з обдарованими дітьми в умовах військового стану через здійснення транзитів ефективного досвіду та прискорення адаптації українського досвіду до сучасного інформаційного простору з метою розширення партнерства (були проаналізовані переважно англомовні ресурси); розкрив можливості популяризації українського досвіду на рівні англомовних міжнародних та національних асоціацій та мереж обдарованих дітей та висловив думку про потребу створення відповідних асоціацій та мереж в Україні; висвітлив досвід провідних країн в організації дистанційної роботи, змішаного навчання з обдарованими дітьми за умов COVID-19; на прикладі розвитку STEM та STEAM досліджень висловив думку про можливість роботи на випередження (наприклад, через активізацію запровадження STREAM) і відзначив англомовні ресурси з питань діяльності STREAM-лабораторій.
В ході виступу було анонсовано початок проєкту доцента Жука М. В. «Культурна дипломатія через шкільні дослідження», в рамках якого одним із перших заходів планується порівняння досвіду збереження та відродження традицій культури на прикладі використання ткацьких верстатів в школах (телеконференція дослідників Сумщини та Івано-Франківщини).
Із матеріалами конференції можна ознайомитись за посиланням: https://iod.gov.ua/ua/naukovi-zahodi/materiali-provedenih-zahodiv/36_iii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya--obdarovani-diti---skarb-naciyi-.
Запис пленарного засідання розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=8A-nVarMuJ4 (час виступу Жука М. В. – 02:11:53 – 02:20:56).