Підвищення кваліфікації педагогів Сумщини відповідно до Концепції «Нова українська школа»
Для реалізації Концепції НУШ та на підставі замовлень з боку відділів освіти, центрів професійного розвитку, закладів загальної середньої освіти різних типів, онлайн-реєстрації, з 15.08.2022 по 24.08.2022 у КЗ СОІППО проведено курси підвищення кваліфікації педагогів, які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту початкової освіти та забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Відповідно до наказу СОІППО від 27.06.2022 № 67-ОД «Про підвищення кваліфікації педагогів, які забезпечуватимуть реалізацію Державних стандартів початкової освіти та базової середньої освіти у 2022/2023 навчальному році», підвищили кваліфікацію 482 педагоги закладів загальної середньої освіти Сумської області.
Серед них:
- керівники закладів освіти – 14 педагогів;
- учителі початкової школи – 34 педагога;
- учителі 5 класів закладів загальної середньої освіти різних освітніх галузей – 420 педагогів;
- асистенти вчителів – 14 педагогів.
У зв’язку з воєнним станом, який діє на території України з 24.02.2022 року та можливостями КЗ СОІППО у використанні технологій дистанційного навчання, освітній процес із слухачами відбувався у дистанційному форматі з використанням Microsoft Office 365 A1 (застосунок MS Teams).
У рамках курсів були розкриті наступні питання: концептуальні засади Нової української школи; компетентнісний підхід в освіті як основа Концепції НУШ; нормативно-правове та дидактичне забезпечення освітнього процесу в умовах Нової української школи; система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти як чинник мотивації; учитель ключова фігура успіху реформи НУШ.
Довідка.
30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів затвердив Державний стандарт базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року. Його оприлюднено на Урядовому порталі.
Державний стандарт визначає мету та принципи освітнього процесу в закладах базової середньої освіти, дає загальну характеристику змісту навчання, пояснює вимоги до обов’язкових результатів навчання та орієнтири для їхнього оцінювання. У документі чітко окреслено ключові компетентності, якими мають оволодіти школярі по закінченню кожного з двох циклів – адаптаційного (5-6 класи) і базового предметного навчання (7-9 класи), та наскрізні вміння.