УКРАЇНСЬКА ОСВІТА В УМОВАХ ВИКЛИКІВ ВІЙНИ
Україна перебуває в активному пошуку ефективних відповідей на виклики розвитку освіти в умовах російської агресії та війни. Доцента кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО, кандидата філософських наук, доцента Жука М. В. було запрошено бути спікером на науково-методичних заходах та залучитись до дискусій, поділитися досвідом вирішення проблем пошуку розвитку української освіти.
Одним із таких заходів є щотижнева онлайн-комунікація Управління Державної служби якості освіти з керівниками та педагогічними працівниками ЗЗСО, експертами з інституційного аудиту та сертифікації, фахівцями ЦПРПП, представниками органів управління освітою громад Сумської області на тему «Актуальні питання освіти під час війни» (05 травня 2022 року). Жук М. В. провів авторську сесію «Особливості навчання цифрових поколінь у повоєнному світі», в ході якої було обговорено можливість реалізації таких напрямів проєктів: «Створення цифрових ресурсів українською та англійською мовами»; «Досвід розширення діапазону навчально-виховної роботи у відповідності до реалій військового стану»; «Дослідницькі проєкти»; «Війна очима дітей»; «Особливості навчальної роботи та національно-патріотичного виховання за умов дистанційної, віртуальної комунікації»; «Проєкти психологічної підтримки учнів».
06 травня 2022 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України відбулося чергове засідання консультаційного пункту «Відкриті публічні лекції для педагогів, батьків, дітей». Доцент Жук М. В. провів авторську сесію: «Проблемно-ресурсний та індикативно-технологічний виміри освітніх інноваційних проєктів, партнерства зараз та після перемоги: досвід практичного консультування», в ході якої було окреслено виклики розвитку людського капіталу у вимірі «2022+», здійснено аналіз концепцій майбутнього професійної освіти після війни під час реалізації плану Маршалу для України та перетворення нашої країни в сучасну високотехнологічну державу. Особливу увагу було приділено адаптації людського капіталу до розвитку цифрового суспільства в умовах війни та потенціалу фахової мобільності, можливі напрями проєктів під час війни та після перемоги. Повний запис засідання консультаційного пункту доступний для перегляду на ютуб-каналі БІНПО за посиланням: https://youtu.be/ZFVILCpcDR8
У ЧДТУ відбулась VIIІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціальні та гуманітарні технології: філософсько-освітній аспект». Жук М. В. прийняв участь в роботі другої панелі пленарного засідання «Спроба філософського осмислення війни в Україні» із доповіддю «Українська освіта в умовах війни».
19 травня 2022 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України відбулася Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки сучасного компетентного фахівця», приурочена до Дня науки в Україні та Всесвітнього Дня вишиванки. Жук М. В. виступив із доповіддю на пленарному засіданні «Фахівець в умовах нових викликів: можливі напрями проєктів в умовах війни та після перемоги». За результатами виступу відбулося активне обговорення напрямів конкретних проєктів та міжнародного партнерства.
В межах акції «Переможні обрії освіти» 20 травня 2022 року доцент Жук М. В. провів вебінар «Проблемно-ресурсний та індикативно-технологічний виміри інноваційних проєктів зараз та після перемоги». Акцію було ініційовано Українським відкритим університетом післядипломної освіти та Центральним інститутом післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. У ході вебінару спікер звернув особливу увагу на розвиток української освіти, що пов’язано з глобальними викликами цивілізаційного розвитку, трансформаційними викликами перетворення України на високотехнологічну державу, розвитком освіти в умовах війни та після перемоги, а також презентовано авторський курс «Розробка власних інноваційних проєктів: з досвіду практичного консультування педагоги різних спеціальностей». Учасниками вебінару було обговорено можливі напрями проєктів під час війни та після неї, розкрито потенціал фахової мобільності через проблемно-ресурсний й індикативно-технологічний підходи. У вебінарі взяли участь 78 осіб, серед яких були присутні керівники та педагогічні працівники закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої та післядипломної освіти. Наприкінці учасники висловили подяку за проведений вебінар, його актуальний зміст та надану інформацію щодо ініціювання та запровадження інноваційних проєктів наразі та після перемоги.