ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ МЕТОДИСТІВ, КУЛЬТОРГАНІЗАТОРІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2022 рік з 03. 05. 2022 року по 12. 05. 2022 року відбулися курси підвищення кваліфікації методистів, культорганізаторів закладів позашкільної освіти в онлайн форматі на TEAMS. Куратор курсів, Лариса Сєрих, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, ознайомила фахівців з навчально-тематичним планом курсів підвищення кваліфікації, особливостями роботи в дистанційному форматі та практико-орієнтованим змістом курсової підготовки методистів, культорганізаторів закладів позашкільної освіти.
На настановній сесії слухачі курсів відвідали відео-лекцію «Заклад позашкільної освіти – основна складова структури позашкільної освіти України. Планування навчально-виховної роботи закладу позашкільної освіти», яку провела Лариса Тихенко, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент. Виконуючи практичні завдання, методисти перейшли за посиланням на сайт і виконали завдання, що на сторінці сайту https://sites.google.com/view/kurs0809/03-05-2022. Потрібно було створи власний сайт і продемонструвати власні здобутки в чаті команди, з цим слухачі успішно впоралися.
На екзаменаційній сесії у ході практичних занять слухачам потрібно було розв’язати проблемні питання й виконати інтерактивні завдання:
- Пригадайте Модель «Кеневіна» і вкажіть куди ми потрапляємо, коли стикаємося з проблемою.
- Який алгоритм дій у ситуації «Хаос»?
- Як Ви розумієте принцип «Не можна ігнорувати «Слона в кімнаті»?
- Опишіть алгоритм відновлення викладання на заняттях гуртків закладу позашкільної освіти.
- Які форми роботи з вихованцями доцільно використовувати на заняттях гуртків в умовах воєнного стану? та інші.
Серед форм роботи на заняттях з керівниками гуртків ЗПО слухачі курсів розробляли онлайн-ігри, онлайн-змагання, майстер-класи, фото-пленери, віртуальні подорожі та екскурсії, вебквести, відео-лекції, відео-уроки, дистанційні заняття в форматі (Zoom, Viber, Telegram та інших), онлайн-фестивалі, онлайн-челенжі, відео-демонстрації, онлайн-зустрічі з психологами-консультантами; художні майстерні, заходи дітей у віртуальних групах, використовуючи онлайн платформу ZOOM та MEET; мультимедійні презентаційні меседжі, інформаційно-навчальні відеоролики, тематичні відеофільми, тематичні відео виставки; онлайн-заняття, відеоблоги, фотопленери; віртуальні квести; корекційні заняття та тренінги; художні майстерні; також передбачали можливість асинхронного навчання в ЗПО.
Цікавою й корисною була практика роботи на онлайн-дошці Linoit. Слухачі курсів виконувати завдання, робили скріншот екрану власної онлайн-дошки Linoit і розміщували її у чаті спільної команди. Методисти, культорганізатори ЗПО вчились використовувати різні сервіси у своїй педагогічній і методичній діяльності на платформі https://www.mentimeter.com/app/presentation/fcf1886cc7d22e29ee315ab75930342f/800816c189e1 та ділились власними враженнями під час обговорення в команді, у відеозустрічі та в чаті.
Проводячи конференцію з обміну досвідом, слухачі виконували презентацію власного досвіду й створювали сенкан про себе. Потрібно було працювати за алгоритмом:
У підсумковому представленні результатів своєї роботи педагоги емоційно розповідали про свої напрацювання й знахідки, методичні розробки й поради, дякували викладачам курсів підвищення кваліфікації методистів, культорганізаторів закладів позашкільної освіти за якісне й змістовне проведення курсів, а також висловили щире побажання процвітання нашій України та Перемоги, сподівання на швидке відновлення та повернення до мирного життя.