VІ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-МЕТОДИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА»
Кафедрою теорії і методики змісту освіти комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти з метою обговорення актуальних питань розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої та позашкільної освіти 19 травня 2022 року було проведено VІ Всеукраїнську науково-методичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика».
Співорганізаторами конференції стали Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти і науки Сумської обласної військової адміністрації, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти» та інші.
З вітальним словом до учасників конференції звернувся в. о. ректора КЗ СОІППО, доктор історичних наук, доцент Юрій НІКІТІН, який передав привітання учасникам конференції від директорки Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, докторки юридичних наук, професорки Вікторії ГРОБОВОЇ та наголосив на щорічному зростанні масштабів конференції, що надає більше можливостей обговорити актуальні питання розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів та обмінятися цінним досвідом з колегами-освітянами. Продовжив привітання директор Інституту проблем виховання Національної Академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, академік Іван БЕХ, який зазначив, що формування та розвиток індивідуальних та життєвих компетентностей учнів важливо налагоджувати через взаємодію з педагогами.
Пленарне засідання розпочала завідувачка кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Лариса СЄРИХ, розкривши у своїй доповіді питання компетентнісного підходу та взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в контексті регіонального наукового проєкту КЗ СОІППО.
З доповіддю про основні етапи реалізації наукової розробки, над якою працював науково-педагогічний колектив Інституту та про особливості проведення експерименту «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти» виступив проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Сергій ГРИЦАЙ; про формування соціальної та культурної компетентності учнів на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» в початковій школі – доцент кафедри виховання й розвитку особистості КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», кандидат мистецтвознавства Вікторія ЧУРКІНА; про новації в позашкільній освіті Сумщини – Лариса ТИХЕНКО, директорка КЗ СОР – обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю, кандидатка педагогічних наук, доцентка.
Робота конференції здійснювалася за напрямами:
- особистісно-професійна компетентність педагога дошкільної освіти;
- особистісно-професійна компетентність педагога початкової освіти;
- професійна компетентність педагога освітніх галузей «Природознавство» й «Фізична культура та здоровʼя»;
- особистісно-професійна компетентність педагога мистецької та технологічної галузей освіти;
- особистісно-професійна компетентність педагогів природничо-математичних дисциплін у SТЕМ-освітньому просторі;
- професійна соціально-гуманітарна компетентність педагога;
- психологічна складова професійного зростання педагога;
- компетентність викладача професійної освіти;
- професійна компетентність педагога позашкільної освіти.
У роботі конференції взяли участь: завідувачі, методисти міських (районних) методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти виконавчих комітетів міських (районних) рад, ОТГ, адміністрацій Сумської області; викладачі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти; Комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти; Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»; Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; викладачі Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України; Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського; Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка; Запорізького національного університету; Сумського державного університету; Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди; Хмельницького національного університету; Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Черкаської області; викладачі Відокремленого структурного підрозділу закладу вищої освіти «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» Житомирський економіко-гуманітарний інститут; Вищого комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединське педагогічне училище ім. А. С. Макаренка» Лебединської міської ради; Вищого комунального закладу Сумської обласної ради «Путивльський педагогічний коледж імені С. В. Руднєва», Відокремленого структурного підрозділу «Конотопський індустріально-педагогічний фаховий коледж» Сумського державного університету; Відокремленого структурного підрозділу «Охтирський фаховий коледж Сумського національного аграрного університету»; Відокремленого структурного підрозділу «Путивльський фаховий коледж Сумського національного аграрного університету»; Відокремленого структурного підрозділу «Сумський фаховий коледж Національного університету харчових технологій»; Сумського вищого училища мистецтв і культури імені Д. С. Бортнянського; Сумського будівельного коледжу; методисти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та ЗНО комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Центру громадянського виховання Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»; директори (завідувачі) закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти Сумської, Харківської, Тернопільської, Вінницької областей; методисти міських, районних центрів позашкільної освіти; Заслужені вчителі України; учителі-методисти, викладачі-методисти, вихователі-методисти, керівники гуртків-методисти, директори (завідувачі) заступники директорів, педагоги-організатори, практичні психологи, учителі, керівники гуртків закладів загальної середньої та позашкільної освіти Вінницької, Житомирської, Київської, Львівської, Одеської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Черкаської областей.
Всеукраїнська науково-методична конференція «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика» вже шостий рік поспіль успішно слугує освітньою платформою для обговорення доповідей та виступів учасників тренінгів, круглих столів, майстер-класів з усієї країни.
За результатами проведеної конференції педагоги обмінялися власним досвідом та практичними надбаннями, налагодили взаємозвʼязки та здійснили професійне вдосконалення відповідно до сучасних трансформацій суспільства та формування й розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів.
Запрошуємо до співпраці науково-педагогічну спільноту України в наступному році на VІІ Всеукраїнську науково-методичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика».
Посилання на відеозапис конференції: http://surl.li/caful