ТРЕТІЙ ДЕНЬ V ВСЕУКРАЇНСЬКОГО НАУКОВО-ПРАКТИЧНОГО ФОРУМУ З МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ «ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА: ВІД КРИЗИ ДО РЕСУРСУ» (з нагоди Всеукраїнського дня психолога)
15 квітня 2022 року у рамках V Всеукраїнського науково-практичного форуму «Психологічна допомога: від кризи до ресурсу» (з нагоди Всеукраїнського дня психолога) з використанням можливостей платформи Microsoft Teams сервісу Office 365 науково-педагогічними працівниками кафедри психології КЗ СОІППО було організовано роботу освітньо-тренінгових майданчиків:
МАЙСТЕР-КЛАС «ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА В УМОВАХ ВІЙНИ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ», модератором якого виступила Олена Василевська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Метою майстер-класу стало актуалізувати знання про ігрову терапію; ознайомити з іграми, які дозволять дітям і дорослим повернути відчуття спокою, зняти тривогу, напругу, розслабити тіло; відпрацювати страхи; сформувати вміння свідомо регулювати власні емоційні стани через оволодіння методами і прийомами ігрової терапії.
У ході майстер-класу були розглянуті основні вимоги до організації недирективного методу ігрової терапії, діагностичну, терапевтичну, корекційну та навчальну функцію гри. Розглянуто ігри, які дозволять дітям і дорослим стабілізувати емоційну сферу, відпрацювати страхи. Зокрема: «Хатинка», «Повітряна кулька», «Цуцик сушиться», «Паперові снижки», «Сонячний промінь». Проаналізовано особливості організації ігрової діяльності дітей.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ «ШЛЯХИ ВІДНОВЛЕННЯ РЕСУРСІВ ОСОБИСТОСТІ У ВОЄННИЙ ЧАС ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ», модератором якого виступила Наталія Кулик, старший викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, практикуючий психолог.
Метою психологічного практикуму стало визначення сутності поняття «арт-терапія», її основних завдань та функцій. Усвідомлення механізмів психологічної корекційної дії у роботі з тривогою, панікою, страхом та іншими переживаннями у арт-терапевтичній взаємодії з людьми, що постраждали під час війни. Оволодіння вміннями професійного використання різних методів, технік та технологій арт-терапії у роботі з людьми, що потребують психологічної допомоги та відновлення ресурсів є важливою складовою компетентності психолога. Під час проведення заняття відбувалося напрацювання навичок використання різних технік, технологій та методів арт-терапії у професійній діяльності практичного психолога.