СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПАТРОНАЖ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Особливості соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти розглядали в рамках онлайн-семінару соціальні педагоги закладів фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти, інституційного догляду та виховання дітей.
Захід проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 21 грудня 2021 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. До онлайн-зустрічі приєдналися 37 спеціалістів.
Під час онлайн-семінару Світлана ГАВРИЛЕНКО, методист навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, акцентувала увагу спеціалістів на нормативно-правових документах, що визначають мету, завдання роботи соціального педагога в рамках супроводжуючої роботи, зокрема, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з особливими освітніми потребами в усіх учасників освітнього процесу; формування позитивних міжособистісних стосунків дітей з особливими освітніми потребами та їх ровесників, профілактика стигматизації і дискримінації в учнівському середовищі; здійснення посередництва між закладом освіти, сім’ями та територіальними місцевими громадами, застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення питань навчання та виховання дитини, яка має особливі освітні потреби.
Власним досвідом роботи в онлайн-режимі поділилися Яна ШАПОВАЛОВА (соціальний педагог Державного професійно-технічного закладу «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну») щодо соціально-педагогічний патронажу учнів спеціальних груп в період адаптації до навчання в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти, Світлана КУЗЬМЕНКО (соціальний педагог Сумського будівельного коледжу) щодо соціально-правового захисту студентів з інвалідністю, Олена РУСАНОВА (соціальний педагог Державного навчального закладу «Сумське міжрегіональне вище професійне училище») щодо новітніх методів профорієнтації у роботі з учнями з особливими освітніми потребами.