ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД БАТЬКІВ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Особливості психологічного супроводу батьків дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу дошкільної освіти розглядали в рамках методичного порадника практичні психологи закладів дошкільної освіти Сумської області та психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Захід проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 15 грудня 2021 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. До онлайн-зустрічі приєдналися 77 спеціалістів.
Упровадження нових форм навчання дітей з особливими освітніми потребами наскрізь пронизане ідеєю активності батьків. Особливо високі вимоги ставлять перед батьками умови інклюзивного навчання, у процесі якого на батьків як рівноправних партнерів команди фахівців супроводу покладаються значні педагогічні завдання. Це актуалізує роботу практичних психологів закладів освіти щодо їх психологічної підтримки та підвищення психолого-педагогічної компетентності.
Модератор зустрічі Лариса КОНДРАТЕНКО, методист навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, познайомила учасників із механізмом виникнення у батьків, які виховують дітей із порушеннями розвитку, різних психологічних захистів, що зумовлює смисловий бар’єр між батьками та фахівцями, які працюють з дитиною. Присутні визначилися із метою та завданнями психологічного супроводу цих батьків, напрацювали алгоритм взаємодії з ними.
Актуальним для практичних психологів була робота із соціограмою «Моя сім’я» (автор В.В. Ткачьова), проективною методикою «Моя квітка – моя дитина» (автор І. Шевцова) та психотерапевтичною вправою «Маски» як базовими інструментами щодо виявлення структури сім’ї, якості комунікацій між її членами, ставлення батьків до дитини та аналізу актуальних проблем і потреб батьків.