ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА: ДОСВІД, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

nagolovnuВ умовах реформування та модернізації системи освіти значна увага приділяється особистості педагога, його відповідності запитам суспільства, вмінню швидко адаптуватися до мінливих умов, здатності до самоосвіти та освіти протягом всього життя, вмінню набувати необхідних компетентностей, відповідно до викликів сьогодення. Так, в науковий обіг входить поняття «особистісно-професійна компетентність педагога» як сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь, методичної майстерності, гармонійна інтеграція яких у педагогічній діяльності дає оптимальний результат. Проте, науковців все частіше хвилюють питання складових даного виду компетентності, проблеми її становлення, формування й розвитку, а також управління цим розвитком в умовах післядипломної педагогічної освіти.

25 листопада 2021 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи» (реєстрація УкрІНТЕІ № 908 від 08.11.2021 р.).

Співорганізаторами конференції та активними її учасниками виступили Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, Комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Дніпровська академія неперервної освіти.

Метою проведення заходу був обмін науково-практичною інформацією з питань, що стосуються теоретичних аспектів дослідження змісту, структури, сучасних підходів до розвитку особистісно-професійної компетентності педагога; практичного досвіду використання сучасних форм та методів у викладацькій (навчальній), просвітницькій, профілактичній, консультативній та корекційній діяльності для розвитку особистісно-професійної компетентності педагога; розвитку особистісної та професійної компетентності педагогів в системі післядипломної педагогічної освіти; інноваційних освітніх технологій професійного вдосконалення та особистісного зростання педагога, а також сучасних підходів до надання психологічної допомоги та підтримки педагога в умовах інноваційних змін.

У вступному слові перший заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», доктор педагогічних наук, професор Юрій ЗАВАЛЕВСЬКИЙ акцентував увагу учасників конференції на особистості молодого вчителя, необхідності формування його компетентностей, готовності до роботи в умовах Нової української школи.

Розпочав пленарне засідання та привітав учасників конференції в. о. ректора комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Юрій НІКІТІН.

Модератором конференції виступив проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Сергій ГРИЦАЙ.

На пленарному засіданні представлені цікаві доповіді провідних науковців, дослідників з питань розвитку та формування особистісно-професійної компетентності. Зокрема, керівник Центру компетентнісно-орієнтованої освіти, в. о. завідувача кафедри психології КЗ СОІППО, доктор психологічних наук, професор Алла ВОЗНЮК акцентувала увагу присутніх на сутності, змісті, значенні та технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагога за результатами реалізації науково-дослідної теми «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», що затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 24.04.2017 № 639 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (2017-2021 роки).

Завідувач кафедри дошкільної освіти та професійного розвитку педагогів Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», доктор педагогічних наук, професор Тетяна АНДРЮЩЕНКО звернула увагу учасників конференції на сутність та зміст рефлексивної компетентності як вектору професійного самовдосконалення педагога.

Із особливостями розвитку особистісно-професійної компетентності педагогічних працівників у системі післядипломної освіти ознайомив учасників конференції Віталій ЗЕЛЮК, директор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського, кандидат педагогічних наук, доцент.

На особливостях розвитку дослідницької компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти акцентувала увагу Галина ЄФРЕМОВА, завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент.

В. о. завідувача кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Лариса СЄРИХ акцентувала увагу на особливостях розвитку професійної компетентності педагога в умовах закладів загальної середньої та позашкільної освіти.

Розкриттю питань розвитку інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти присвячено виступ Лариси ПЕТРОВОЇ, в. о. завідувача кафедри освітніх та інформаційних технологій КЗ СОІППО, кандидат технічних наук, доцент.

Досвід спільних із КЗ СОІППО шляхів реалізації Всеукраїнського педагогічного експерименту «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти» висвітлила директор комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей», старший учитель, Відмінник освіти України Інеса ПЄСОЦЬКА.

Питання соціального статусу особистості в системі особистісно-професійної компетентності сучасного педагога розкрила Наталія ДУДКО, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент.

Підбиваючи підсумки пленарного засідання, проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент Сергій ГРИЦАЙ подякував завідувачу сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», кандидату філософських наук Світлані БОЙКО та першому заступнику директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», доктору педагогічних наук, професору Юрію ЗАВАЛЕВСЬКОМУ за координування реалізації науково-дослідної теми КЗ СОІППО, а також усім учасникам конференції за проявлену зацікавленість та активну участь.

Конференція була проведена з дотримання усіх протиепідемічних заходів у дистанційному форматі за допомогою Microsoft Teams та охопила пленарне засідання, роботу секційних засідань, проведених у формі круглого столу, дискусійних майданчиків, віртуальних панелей. В межах роботи секційних засідань було проведено майстер-клас «Психолого-педагогічні підходи до визначення мовленнєвої компетентності сучасного фахівця», тренінгове заняття «Психологія ароматів. Як аромати впливають на наші емоції», психологічний практикум «Інноваційні техніки для формування стресостійкості у педагогів», віртуальний експозиційний майданчик «Заговори, щоб я тебе побачив».

До участі у конференції долучилися 230 науковців, докторантів, аспірантів, магістрантів, студентів закладів вищої освіти, педагогічних працівників та працівники науково-дослідних установ, методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, керівники закладів освіти і всі, хто цікавиться даною проблематикою.

Сподіваємося, що висока зацікавленість тематикою Всеукраїнської науково-практичної конференції «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи» та активне залучення науковців, практиків, дослідників до обговорення поставленої проблематики сприятиме становленню традиції подальшого проведення конференцій, присвячених дослідженню сутності, значення, розвитку особистісно-професійної компетентності педагога.

Дякуємо усім учасникам конференції за активну участь та співпрацю.

 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO