Обласна школа педагогічної майстерності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2021 рік, 17 листопада, на базі Сумського ОІППО, відбулося засідання обласної школи педагогічної майстерності «Особистісно орієнтований освітній процес у групах раннього віку на основі середовищної моделі» у рамках усеукраїнського інноваційного проєкту «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу».
Цільова аудиторія – педагогічні працівники відділів освіти, консультанти центрів професійного розвитку, які опікуються дошкільною освітою; директори, завідувачі, вихователі-методисти, вихователі закладів дошкільної освіти.
У ході проведення заходу з тематичними питання виступили: Гавриш Н.В., головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, науковий керівник усеукраїнського інноваційного проєкту «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу» («Соціально-психологічний портрет дитини третього року життя. Методика використання ігрового поля як поліфункціонального засобу роботи з дітьми раннього віку»); Васильєва С.А., старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук («Взаємодія закладу дошкільної освіти та родини в розвитку рухової активності дітей третього року життя»); Рагозіна В.В., старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук («Технологія сприймання й обговорення художніх творів з дітьми раннього віку»); Міщенко Л.Б., методист з дошкільної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО («Особливості організації освітнього процесу з дітьми раннього віку»);
Позитивні практики організації освітньої діяльності з дітьми раннього віку (за результатами науковово-дослідної роботи в рамках інноваційного проєкту «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу») представили педагоги області: Колмикова К.О., Радченко Н.М., вихователі Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 13 «Купава» Сумської міської ради («Презентація педагогічного досвіду з художньо-естетичної діяльності дітей раннього віку»); Костян Л.О., вихователь-методист, Колмикова К.О., вихователь Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 13 «Купава» Сумської міської ради («Діти раннього віку: малюємо на великих полотнах – особливості методики»); Плахтій О.М., вихователь-методист Роменського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 4 «Малятко» («Мовленнєва активність дітей раннього віку»); Лаврик Л.В., вихователь-методист Роменського закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 9 «Фіалка» Роменської міської ради («Ігрова діяльність дітей раннього віку: сучасний формат»); Геращенко Н.А., вихователь-методист Сумського закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) № 26 «Ласкавушка» («Рух і музика єдині»: організація рухової активності дітей раннього віку в поєднанні з музичним вихованням»); Макарова В.І., вихователь-методист Сумського дошкільного навчального закладу(центр розвитку дитини) № 28 «Ювілейний» Сумської міської ради («Використання інтерактивної підлоги в роботі з дітьми раннього віку»).
За підсумками роботи заходу учасникам надано методичні рекомендації щодо особливостей організація освітньої діяльності з дітьми раннього віку на основі середовищної моделі.