Дистанційна форма підвищення професійної компетентності вчителів природничої освітньої галузі на курсах ПК НУШ
Відповідно до наказу КЗ СОІППО від 27 вересня 2021 року № 165-ОД «Про підвищення кваліфікації учителів закладів загальної середньої освіти Сумської області, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти на 2021 рік» та графіку проведення курсів 18-20 та 21-23 жовтня 2021 року відбулися курси підготовки вчителів природничої освітньої галузі на базовому рівні Нової української школи у дистанційному форматі. Курси проводила регіональний координатор з природничої освіти, тренер Лідія Коростіль, к. пед. н., доцент, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти.
Мета освітньої програми курсу – підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів природничої освітньої галузі 5-х класів щодо реалізації завдань Державного стандарту базової освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти. До груп приєдналося 49 учителів із 17 міських/сільських громад Сумської області.
Учителі протягом 3-х днів були залучені до активних й інтерактивних форм роботи, що сприяли реалізації поставленої мети. Під час настановного заняття за допомогою мультимедійного ресурсу Padlet слухачі курсу змогли познайомитися, а також скласти разом правила роботи в групах. Кожного наступного дня правила в групах повторювалися і наголошувалися ті з них, які порушувалися під час попереднього робочого дня. Зазначимо, що правила «Бути активними» та «Говорити коротко, лаконічно, по-суті питання» дуже дисциплінували групу.
У перший день учителі опрацювали нормативно-правові та програмові документи, обрали модельну програму та, працюючи в групах, зазначили ключові характеристики, обраної програми. Другий день був присвячений розгляду навчально-методичного забезпечення. Спочатку вчителі були залучені до уроку за посібником Д. Біди, який у дистанційному форматі провела Коростіль Л.А., тренер групи. Наступні навчальні матеріали були презентовані вчителями-пілотних шкіл (С. Дубина, Н. Дейнека, І. Демченко, М. Чуприна, Л. Сокрута) за допомогою відзнятих відео-матеріалів. На нашу думку, саме ця форма роботи повністю розкрила методологічну особливість кожної модельної програми щодо загальних очікуваних результатів і допомогла вчителям визначитися з обраною програмою.
У третій день розглядалося питання щодо наступності здійснення формувального оцінювання в початковій та базовій школі, його функцій та особливостей запису в журнал і книзі спостережень.
Підсумкове заняття проводилося в груповій діяльності та передбачало узагальнення й систематизацію знань із таких питань: «Пам’ятка для вчителів, які будуть викладати в 5 класі інтегровані курси природничої освітньої галузі», «Критерії формувального оцінювання для учнів», «Алгоритм дій вчителя щодо організації роботи в групах», «Інструменти формувального оцінювання в 5 класі в умовах НУШ».
Наприкінці курсів вчителі отримали сертифікати та висловлювали подяку тренеру та колегам за співпрацю.