КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ НУШ – УСПІШНИЙ СТАРТ
У Комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти стартували курси підвищення кваліфікації педагогів мистецької (29.09-03.10.2021) та здоровязбережувальної (02.10-06.10.2021) освітніх галузей за освітньою програмою «Особливості вивчення навчальних предметів / інтегрованих курсів у 5 класі ЗЗСО за державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», які проводили тренери: Лариса Сєрих, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, к.пед.н., доцент та Валентина Успенська, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, к.пед.н., доцент.
Світлана Панченко, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи КЗ СОІППО, к. психол. н., доцент привітала педагогів з початком навчання та зосередила увагу на актуальності проведення курсів підвищення кваліфікації, що полягає в необхідності підготовки вчителя Нової української школи до реалізації освітньої політики держави шляхом опанування новітніми практиками, технологіями, методиками, формами, методами професійної діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів НУШ, забезпеченні індивідуально-особистісного та професійно-діяльнісного самовдосконалення слухачів на основі активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду та відповідно до індивідуально-особистих інтересів.
Під час навчання в інноваційній формі (відео-лекції, тренінги, ділові ігри, майстер-класи, інтерактивні ігри, тематичні дискусії, круглі столи) слухачі опанували зміст навчальних модулів: «Концептуальні засади Нової української школи»; «Компетентнісний підхід в освіті як основа Концепції Нової української школи»; «Сучасне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу»; «Ефективні методики та інноваційні технології викладання предмету»; «Учитель – ключова фігура успіху реформи НУШ»; представили підсумкові результати власної діяльності у вигляді проєктів та набули професійно-педагогічної, соціально-громадянської, мовно-комунікативної, загальнокультурної, психологічно-фасилітативної, підприємницької, інформаційно-цифрової компетентностей.
Основними досягнутими результатами педагогів стали:
знання нормативно-правових документів, що регламентують впровадження НУШ на базовому рівні; засадничих принципів компетентнісного і діяльнісного підходів при реалізації Державного стандарту базової середньої освіти; електронних ресурсів (сайти, платформи, видавництва), що забезпечують навчально-методичну підтримку вчителів;
усвідомлення й розуміння ціннісних орієнтирів у контексті впровадження Нової української школи на рівні базової середньої освіти; сутності розвивального, діяльнісного спрямування навчання; ролі вчителя як фасилітатора учіння; власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;
здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва;
уміння використовувати зв’язок понять «Типова освітня програма» – «Освітня програма закладу» – «Модельна навчальна програма» – «Навчальна програма»; застосовувати ефективні технології навчання для розвитку наскрізних умінь та ключових компетентностей учнів; проводити навчання вчителів; залучати компетентнісний потенціал для формування наскрізних умінь та обов’язкових результатів навчання.
Успішний старт є – тримаємо гасло та передаємо естафету іншим освітнім галузям.