СУЧАСНА ОПОРНА ШКОЛА – ВЕКТОР УСПІХУ ГРОМАДИ
Традиційно серпневі конференції – це час проаналізувати здобутки, напрацювання, успіхи та особливості року; виявити питання, що потребують нових підходів вирішення; обговорити суспільні виклики та освітні стратегії; спільними зусиллями сформувати нові освітні алгоритми; це можливість ефективного конструктивного освітянського діалогу.
В цьому році масштабний освітянський захід відбувся 26 серпня 2021 року на базі Краснопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Краснопільської селищної ради під назвою «Сучасна опорна школа – вектор успіху громади», на якому освітяни Сумщини спільно з представниками органів влади, місцевого самоврядування обговорили усі складові організації успішного, ефективного та здорового освітнього середовища.
«Галузь освіти на Сумщині була, є і залишиться однією з найголовніших. Сьогодні ми зібрались для того, щоб почути від освітян ті потреби, які є, напрацювання, нові ідеї, які ми можемо реалізувати на Сумщині», – зазначив, вітаючи учасників конференції, голова Сумської обласної державної адміністрації Дмитро Живицький. Він зазначив, що освіта регіону успішно вдосконалюється, займає лідерські позиції в країні, ефективно освоюються кошти освітніх субвенцій на створення якісно нових умов для навчання, виховання та розвитку. Голова облдержадміністрації також наголосив на важливості реалізації освітніх проєктів в рамках програми Президента України «Велике будівництво», зазначивши, що також спільним завданням для освітян і влади є реалізація та становлення кожної особистості, тому всі складові галузі «Освіта», від дошкілля – до позашкілля, повинні працювати по-новому, відповідно до стандартів сучасного глобалізованого світу, який дуже швидко змінюється.
Про конкретні кроки розвитку кожної складової освітньої галузі Сумщини повідомила директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія Гробова. Вона зазначила, що сьогодні освіта пронизана важливими ідеями, які необхідно оптимально реалізовувати. Такою є ідея здорового способу життя, що є запорукою успіху особистості в усіх сферах. «Ми повинні дати суспільству якісного вчителя, тому що саме він зможе навчити, мотивувати дитину», – зазначила Вікторія Гробова, додавши, що для цього в області працюють центри розвитку педагогічних працівників, де окреслюються орієнтири для педагога, куди спрямовувати зусилля, як покращити свій професійний рівень та оптимально для себе скеровувати свій розвиток. Посадовець наголосила, що в центрі освіти – дитина, для всебічного розвитку якої крім компетентнісного піходу необхідно додати ще ціннісні орієнтири, які допоможуть розвиватися не тільки інтелектуально, а й духовно.
У рамках основної частини заходу освітяни працювали за тематичними платформами: «Реформування освіти в умовах децентралізації», «Опорний заклад – шлях до якісної освіти в громаді», «Інклюзивний освітній простір територіальної громади», «Позашкілля і опорна школа: партнерство заради успішності дитини», «Рухова активність – складова здорового шкільного середовища», «Сучасний учитель – запорука якісної освіти». Це дало можливість ефективно охопити всі напрямки освітньої діяльності, проаналізувати досягнення, потреби та окреслити ефективні вектори розвитку.
На серпневій конференції педагогічних працівників, у якій взяла участь делегація від Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на чолі з ректором Юрієм НІкітіним, виступили старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Вікторія Перлик. з темою «Упровадження основних цінностей та компетентнісної освіти для розвитку інтелектуальної еліти нації»; керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти, старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти Світлана Кода, презентувавши тему «Упровадження STEM-освіти в освітній процес Нової української школи»; завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Ірина Марухіна з темою «Роль психологічної служби у розбудові здорової школи»
Освіта Сумщини сьогодні по праву посідає провідні позиції в Україні за багатьма показниками. Основа високої якості надання освітніх послуг – ефективна система взаємодії на різних рівнях, потужний та мобільний кадровий потенціал, успішне функціонування освітніх закладів, високий рівень підготовки області до створення нового освітнього простору в умовах Нової української школи.