ОБЛАСНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ВЕБІНАР «ДИТИНА З ТРУДНОЩАМИ У НАВЧАННІ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ»

 скрінТруднощі у навчанні є розладом одного або більше основних психологічних процесів, що можуть виявлятися у зниженні ефективності навчально-пізнавальної діяльності та соціальної адаптації.

Відповідно плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 22 червня 2021 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Дитина з труднощами у навчанні в початковій школі».

 

Захід відкрила та провела керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Любов ПРЯДКО.

Актуальним питанням вебінару стало обговорення проблеми збільшення кількості дітей з труднощами у навчанні, адже в початковій школі майже 40% таких учнів. Це означає, що 10-12 дітей в кожному класі не вірять в свої сили; вони так і не навчилися як слід читати і писати, не мають шансів успішно закінчити школу та отримати гідну професію. І ця проблема не тільки педагогічна, але й медична, психологічна, соціальна. Фактично, в ситуації невдачі опиняється не тільки дитина, але й педагог, батьки, що створює додаткові проблеми. Для успішного навчання необхідно докласти спільних зусиль усім учасникам освітнього процесу.

З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту. Значну увагу було приділено обґрунтуванню поняття «труднощі у навчанні». Класифікація труднощів, повʼязаних із навчанням, була подана з точки зору нейропсихологічного (аналіз механізмів проблем, недорозвинення яких призводить до навчальних особливостей дітей) та психофізіологічного (дислексія, дисграфія, дискалькулія) підходів. Зокрема було зроблено акцент на тому, що труднощі навчання обумовлюються порушеннями в обробці когнітивної інформації, які виникають в результаті біологічної дисфункції. Ці порушення є вродженими, тобто не виникли після травми або спеціального випадку.

Особлива увага була звернена на корекцію труднощів навчання на уроках математики, української мови та читання. Зокрема, для подолання труднощів на уроках математики були запропоновані ігри, спрямовані на розвиток довільної уваги, логічного мислення, самоконтролю, памʼяті, дрібної моторики рук, зорово-просторової функції, що не лише впливає на формування математичного мислення, але й покращує успішність з усіх предметів та підвищує мотивацію до навчання. Дитину треба вчити думати, міркувати із задоволенням, чому сприяють ігри. Для усунення труднощів письма були перераховані помилки, які допускають діти, а також подано методичні рекомендації для їх усунення. Корекційна робота з подолання труднощів читання була висвітлена поетапно – від знайомства з першою літерою до глобального читання.

Учасники вебінару долучилися до обговорення актуальних питань з проблеми труднощів навчання та висловили побажання й надалі проводити заходи для обміну досвідом у роботі з дітьми, які потребують спеціального підходу до навчання у початковій школі.

 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO