ПІДСУМКОВА СЕСІЯ ОБЛАСНОЇ «STEM-ШКОЛИ – 2021»

головнаSTEM-школа – це інноваційний освітній проєкт, який реалізується на партнерських засадах освітніми установами з метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників з питань STEM-освіти. Майданчик об’єднує зусилля освітян та науковців для спільного навчання, обміну і вивчення найкращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, знайомства з новаторами сучасної освіти, готовності до інноваційної діяльності.

Відповідно до плану роботи «STEM-школи – 2021» 15 червня 2021 року Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти в онлайн-режимі проведено навчально-методичний семінар «Сучасні моделі впровадження STEM-освіти у практику роботи закладів освіти області», який став підсумковим у рамках проведення весняної сесії обласної «STEM-школи – 2021».

 

До участі у заході долучилися науковці, керівники місцевих органів управління освітою, консультанти Центрів професійного розвитку педагогічних працівників, керівники та педагогічні працівники закладів освіти Сумщини.

З вітальним словом до учасників звернувся ректор Інституту, доктор історичних наук, доцент Юрій Нікітін. Ректор зазначив, що  впровадження STEM-освіти в освітній процес сприяє забезпеченню всебічного розвитку сучасної молоді.

Сесію обласної STEM-школи відкрив кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи Інституту, координатор STEM-освіти Сергій Грицай. У вступному слові Сергій Грицай оголосив подяку за сумлінну працю у розвитку напрямів STEM-освіти від ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Олені Євтушенко, директору комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Білопільської міської ради. Також, Сергій Грицай звітував про роботу обласної «STEM-школи – 2021», в межах діяльності якої створено розділ «STEM-освіта» на офіційному сайті Інституту (http://www.soippo.edu.ua/index.php/45-2010-11-24-15-06-39/3333-stem-osvita), де міститься інформація про діяльність науково-дослідної лабораторії STEM-освіти; створено банк даних; розміщено інформацію про STEM-заходи регіонального рівня, яка постійно оновлюється; анотований каталог «STEM-освіта: теорія і практика»; навчально-методичні матеріали для педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти.

Модератори заходу – Сергій Грицай та старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти КЗ СОІППО Світлана Кода акцентували увагу на динаміці розвитку освітнього середовища, необхідності інтеграції навчальних предметів, розвитку ключових компетентностей учнів, мотивування їх до наукової діяльності шляхом застосування STEM-освіти, важливості підготувати молодь до успішної професійної діяльності у майбутньому.

Світлана Кода презентувала сучасні технології впровадження STEM-освіти при викладанні предметів природничо-математичного циклу (STEM-кейси, STEM-контекстні задачі, STEM-проєкти, ментальні карти, мейкерство, коучингове навчання) з метою формування інноваційного, критичного мислення молодого покоління, вміння розглядати декілька варіантів вирішення проблем, наголосивши, що майбутнє освіти – за інтегрованим навчанням, яке залежить від того, наскільки вчитель готовий розпочати інноваційну діяльність, вміє застосовувати сучасні методики навчання і викладання, а також використовувати навчальне обладнання.

Особливості упровадження інтегрованого курсу (природничі науки) у старшій школі закладів загальної середньої освіти представила директор комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Білопільської міської ради Олена Євтушенко, яка, наголосивши на необхідності введення інтегрованих уроків в освітній процес, презентувала досвід Ворожбянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Білопільської районної ради Сумської області із впровадження інтегрованого курсу «Природничі науки. Минуле, сучасне та можливе майбутнє людства і біосфери» за навчальною програмою авторського колективу Дмитра Шабанова та Олександра Козленка. З метою підготовки вчителів до викладання означеного курсу було проведено: засідання районних методичних обʼєднань вчителів географії, біології, хімії, фізики; предметні семінари; здійснена самоосвітня діяльність учителів; відбулося навчання на фахових он-лайн курсах та участь у конкурсах для вчителів природничих дисциплін (Всеукраїнський Інтернет-конкурс «Учитель року», «Геліантус-учитель»); підготовлено збірку завдань за комплексами «географія+математика», «біологія+географія», «біологія+фізика» тощо.

Методист комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей» Наталія Юхно ознайомила учасників навчально-методичного семінару із використанням STEM-технологій у вивченні курсу «Креативне STEАM-краєзнавство: від теорії до практики», представивши досвід роботи гімназії з упровадження арт-компоненту в освітню діяльність шляхом створення гімназійного STEAM-простору (STEAM-лабораторія; Центр компʼютеризації та робототехніки; Навчально-дослідницька лабораторія; STEM ART-МАЙСТЕРНЯ; Лінгафонний кабінет), в межах якого здійснюється реалізація проєктів: газета «Вісник артилериста», костюмована екскурсія «Ми Вам розкажемо про Суми», ретро-пікнік «До Чехова на гостину», а також запланований на наступний рік медіапроєкт «Ґаджети цифрової епохи».

З досвідом формування ключових STEM-компетентностей учнів в позакласній роботі засобами робототехніки учасників сесії ознайомив учитель інформатики комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка Сумської міської ради Сергій Шаматрін, який наочно продемонстрував використання 3D-принтерів та роботів (mBot, mBot Ranger, набір GIZMOS&GADGETS) для сприяння зацікавленості учнів в освітньому процесі, здійсненні наукових досліджень, вмінню збирати прилади та читати мікросхеми. Особливу увагу спікер звернув на діяльність STEM-центру на базі закладу освіти, у якому він працює з обдарованими учнями.

З особливостями застосування сучасних моделей впровадження STEM-освіти в закладах позашкільної освіти області учасників підсумкової весняної сесії ознайомила методист комунального закладу «Обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю» Вікторія Заярна, акцентувавши увагу на універсальних навичках, soft skills, які формує у субʼєктів освітнього процесу STEM-освіта, а також розкрила нерозривний звʼязок між STEM-компетентностями і тими, що формуються в умовах Нової української школи. Спікер висвітлила реалізацію освітнього проєкту «Д.І.М» (Дієві. Інтелектуальні. Молоді) при Обласному центрі позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

У ході роботи регіональної «STEM-школи – 2021» відбулося обговорення необхідності впровадження STEM-освіти в навчальний процес, що спрятиме формуванню ключових компетентностей учнів, розвитку критичного мислення, мотивуванню їх до наукової діяльності, самоосвіти та освіти протягом життя, усвідомленню ними, що математика, хімія, біологія, екологія, фізика, географія та інші предмети природничого циклу стануть в нагоді їм у повсякденному житті.

Учасники семінару висловили спільне бажання в подальшому проводити такі заходи для обміну досвідом упровадження STEM-освіти з метою розбудови системи освіти України.

Підбиваючи підсумки роботи весняної сесії «STEM-школи – 2021», Сергій Грицай висловив пропозицію щодо продовження навчання STEM-освіті, необхідності розвитку STEM-спільноти для реалізації спільних ідей та використання елементів STEM-освіти, презентованих на сесії.

Усі учасники отримали сертифікати про активну участь у весняній сесії обласної «STEM-школи – 2021». 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO