УСВІДОМЛЕНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ВИБІР – ЖИТТЄВИЙ УСПІХ
Профорієнтаційна робота традиційно займає важливе місце в діяльності закладу освіти, оскільки вона, з одного боку, забезпечує зв’язок системи освіти з економічною системою країни, з іншого, поєднує сьогодення здобувачів освіти з їх майбутнім. У зв’язку з цим, центральним і досить складним завданням сучасної школи є формування в учнівської молоді здатності до свідомого та самостійного вибору професії і подальшого оволодіння нею. Вирішення цього завдання багато в чому залежить від активної позиції самих учнів, від усвідомленості себе суб’єктом власного життя, прагнення до особистісної самореалізації, вміння виважено і самостійно приймати відповідальні рішення.
Ураховуючи актуальність цього питання, навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти було проведено онлайн-семінар «Вплив емоційних чинників на професійне самовизначення здобувачів освіти» 18 березня 2021 року. У ньому взяли участь 16 практичних психологів закладів інституційного догляду та виховання дітей.
У рамках онлайн-семінару методистом навчально-методичного центру психологічної служби Анною РАСТРОСТА розглянуто професійну орієнтацію в закладі освіти як систему роботи, яка забезпечує ефективне професійне самовизначення здобувачів освіти з урахуванням їх індивідуальних особливостей, бажань і можливостей та попиту ринку праці у фахівцях.
Зацікавлення та інтерес учасників заходу викликав досвід роботи Світлани НІНЬКО, практичного психолога Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою з питання створення умов для свідомого професійного вибору здобувачів освіти та Лілії ХОЛЯВКО, практичного психолога Путивльської спеціалізованої мистецької школи-інтернату щодо ролі емоційного інтелекту у професійному самовизначення особистості.
За результатами онлайн-семінару учасники отримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання у своїй діяльності.