Виклики дистанційної освіти: особливості організації роботи практичного психолога в синхронному та асинхронному режимах дистанційного навчання
Сучасні освітні виклики, спричинені пандемією та переходом на нові форми навчання, торкнулися і практичних психологів закладів освіти. Наразі перед спеціалістами стоїть завдання опанування дистанційних форм роботи з дітьми та дорослими. Такий підхід у своїй діяльності практичні психологи застосовують вперше, тому поряд з методичними аспектами актуальними є конкретні прикладні аспекти його застосування.
Обговоренню прикладних аспектів організації роботи практичних психологів в синхронному та асинхронному режимах дистанційного навчання було присвячено онлайн-конференцію, проведену 19 лютого 2021 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У роботі конференції взяли участь практичні психологи закладів загальної середньої освіти та психологи центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Модератор заходу Ірина МАРУХИНА, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби, зауважила, що відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115, заклади освіти можуть створювати внутрішні структурні підрозділи, що забезпечують організацію здобуття освіти за дистанційною формою. Одним із таких утворень може бути віртуальний кабінет психологічної служби закладу.
З огляду на зазначене та з метою забезпечення ефективного психологічного супроводу освітнього процесу в закладах освіти області в умовах синхронного та асинхронного режимів дистанційного навчання відповідним наказом Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 27.11.2020 № 483-ОД було створено обласну творчу групу, метою діяльності якої стала розробка прикладних аспектів організації роботи практичного психолога в умовах дистанційного навчання.
Під час конференції члени творчої групи Ірина АНТОНЕНКО, практичний психолог Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 26, Віта КАБЛЮК, практичний психолог Старосільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нижньосироватської сільської ради, Лариса ЖИЛЯКОВА, практичний психолог Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Б.Д. Антоненка-Давидовича, Лариса БІЛОВОЛ, практичний психолог ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну», Тетяна РОЩУПКІНА, практичний психолог Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка, поділилися власними напрацюваннями щодо створення та змістовного наповнення віртуальних кабінетів практичних психологів. Ознайомитися з виступами практичних психологів можна за посиланням:
Частина 1: https://youtu.be/xbC4nfQ7beM
Частина 2: https://youtu.be/iuYTaBVIv30
Частина 3: https://youtu.be/E6NXrT-hUWY
Частина 4: https://youtu.be/HJb7D9claTw
Конференція проведена в рамках обласного психологічного онлайн-марафону, присвяченого 30-річчю психологічної служби системи освіти України.