МЕТОДИЧНИЙ ПОРАДНИК З ПИТАНЬ СИСТЕМНОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ХІМІЧНОЇ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ЗНО З ХІМІЇ ТА PISA
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2021 рік, 11 лютого 2021 року на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся методичний порадник «Системний моніторинг якості хімічної освіти в закладах загальної середньої освіти: ЗНО з хімії та PISA».
У ході роботи Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, розкрила питання щодо систем освітніх оцінювань в Україні, їх видах, складових та значимості для освіти; проаналізувала результати зовнішнього незалежного оцінювання з хімії 2020 року та звернула увагу на перспективи ЗНО-2021 року; детально зупинилася на методичних підходах до організації роботи учнів у напрямі підготовки до ЗНО з хімії в очному та дистанційному форматах. Методист продемонструвала завдання сертифікаційної роботи ЗНО-2020 з хімії, що за результатом виконання учнями, віднесено до категорії «складні» і «дуже складні», а також акцентувала увагу на специфіці подачі та формулюванні тестових завдань.
Логічним продовженням методичного порадника став виступ Коростіль Л.А., доцента кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидата педагогічних наук, доцента, яка висвітлила питання щодо особливостей формування природничо-наукової грамотності, що є одним із трьох складників, які перевіряються в межах міжнародного дослідження якості освіти PISA. Вона розкрила особливості цього міжнародного дослідження, результати участі України в PISA-2018, зокрема з природничо-наукової галузі, особливості побудови тестових завдань; продемонструвала приклади завдань попередніх років, на які потрібно звернути увагу вчителям під час навчання курсу хімії.
По завершенню методичного порадника вчителям надано методичні рекомендації щодо особливостей підготовки учнів закладів загальної середньої освіти до ЗНО з хімії та міжнародного дослідження якості освіти PISA.