«STEM – ОСВІТА: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ» СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ, АСТРОНОМІЇ, МАТЕМАТИКИ, ІНФОРМАТИКИ.
STEM-освіта: від теорії до практики – під таким гаслом 25 листопада 2020 року, на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся онлайн семінар-практикум для учителів фізики, астрономії, математики, інформатики. Модератором заходу виступила Світлана Кода, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти, старший викладач кафедри теорії та методики змісту освіти.
Зі вступним словом до учасників семінару звернувся проректор з наукової роботи інституту Сергій Грицай, який ознайомив присутніх із Концепцією розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), ухваленої Кабінетом Міністрів України 5 серпня 2020 року. Наголосив на важливості постійної співпраці Інституту із закладами освіти Сумської області та значущості вирішення нагальних питань щодо забезпечення якісної STEM-освіти в сучасному інноваційному просторі. Також, акцентував увагу на основних положеннях та напрямах реалізації Концепції. Сергій Грицай у своєму виступі зазначив, що STEM-освіта буде впроваджуватись із урахуванням принципів особистісного підходу, постійного оновлення змісту освіти відповідно до нових досягнень науки та вимог ринку праці. Обласний координатор ознайомив присутніх із умовами участі у постійно діючій обласній «STEM˗школі», створеній на виконання заходів з реалізації Концепції і спрямованих на формування необхідних компетентностей на всіх рівнях освіти.
Відповідно до порядку денного семінару-практикуму розглядалися питання оптимізації STEM-освіти, сучасного інноваційного середовища та досвід організації роботи опорних закладів освіти області: Вільшанської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів Недригайлівського району; Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів (опорний заклад); Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка Сумської міської ради; Грунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М. Діхтяренка Грунської сільської ради Охтирського району та Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей».
Також, у рамках семінару оптимально, ефективно, інформативно, змістовно і конструктивно відбулися обговорення презентацій сучасних моделей упровадження STEM-освіти у практику роботи закладів освіти області.
Досвід роботи представили учителі інформатики, фізики, астрономії, математики. Упровадження елементів STEM-освіти на уроках фізики продемонстрував Коренев Олександр, учитель фізики та математики Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів. Досвідом роботи з формування шкільного STEM-середовища поділилася Охременко Наталія, заступник директора, учитель фізики та інформатики Свеської спеціалізованої школа І-ІІІ ступенів Ямпільської районної ради. Учитель інформатики Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6, кандидат педагогічних наук Абжалов Роман, презентував порівняльний аналіз організації навчального процесу в різних країнах світу та поділився досвідом роботи в проєкті «Асистент». До обговорення виступів і презентацій з питань STEM-освіти долучилися понад 60 педагогів області.
Світлана Кода ознайомила педагогів області з основними критеріями, індикаторами та інструментарієм процесу формування шкільного STEM-середовища. Учасники семінару отримали рекомендації щодо впровадження освітніх STEM-інновацій та створення оптимальних умов для профорієнтації та формування у молоді свідомого вибору STEM-професій. Учасники семінару також долучилися до роботи зимової сесії Всеукраїнської «STEM-школи».
Підбиваючи підсумки семінару-практикуму, Сергій Грицай наголосив про відкритість до співпраці науково-педагогічних та науково-методичних працівників КЗ СОІППО з питань STEM-освіти, а саме: підвищення кваліфікації педагогів, організацію подальших семінарів-практикумів, вебінарів, конференцій, тренінгів тощо.
Учасники семінару виразили щиру вдячність за вдало організований STEM-день та надану можливість долучитися до досвіду формування шкільного STEM-середовища, збагатитися новими враженнями, ідеями, рекомендаціями та методиками.