Реалізація практичної складової програми з хімії в умовах дистанційного навчання
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2020 рік, 16 листопада відбувся науково-практичний онлайн-семінар для вчителів хімії за темою «Готовність учителів хімії до реалізації практичної складової програми з хімії та підготовки учнів до інтелектуальних змагань».
Під час проведення заходу, Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, акцентувала увагу вчителів на важливості виконання експериментальної складової (практичних робіт, лабораторних та демонстраційних дослідів, домашнього експерименту) навчальних програм з хімії під час дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти.
У рамках надання практичної методичної допомоги вчителям в організації та проведенні практичних робіт в умовах дистанційного навчання, Метейко А.В. розглянула наступні питання: завантаження готового відеоконтенту хімічних дослідів з Інтернету за допомогою програмного забезпечення 4K Video Downloader та генерування його в QR-код; вдосконалення відеоконтенту за допомогою відеоредакторів (зменшення в часі, вирізання зайвого відео в дослідах); розробка власного відеоконтенту до практичних робіт за допомогою програмного забезпечення відеоредакторів; складання інструкції до практичних робіт, що проводяться в форматі синхронного чи асинхронного навчання.
Усі зазначені вище питання були проілюстровані за допомогою власних відеороликів методиста.
Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., зупинилася на відмінностях дидактичних цілей та методики проведення лабораторних дослідів від практичних робіт. Акцентувала увагу присутніх на декількох способах проведення лабораторних дослідів в умовах дистанційного та змішаного навчання (за підручником з хімії, відеодослідів видавництва «Ранок», симуляторів хімічних процесів). Свій виступ Коростіль Л.А. проілюструвала практичними прикладами і методичними рекомендаціями.
За підсумками науково-практичного онлайн-семінару було надано методичні рекомендації для вчителів хімії.