Особливості роботи соціального педагога з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах
Захід, що сприяв глибшому усвідомленню ролі співпраці та важливості соціальної допомоги сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Для соціальних педагогів інтернатних закладів 26 лютого 2020 року проведено обласний науково-практичний семінар «Особливості роботи соціального педагога з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах»
Важливу роль у соціалізації дитини, її гармонійному розвитку відіграє родина. Проте, в Україні спостерігається збільшення кількості сімей, які потрапили у складні життєві обставини. Тому завдання освітніх закладів полягає в тому, щоб вчасно забезпечити соціально-педагогічний патронат, надати батькам конкретну кваліфіковану допомогу у вирішенні сімейних проблем. Цього можна досягти лише тоді, коли взаємини із сім’єю будуються на співробітництві, взаємній допомозі, взаєморозумінні. В основі взаємин лежить тісний контакт із сім’єю, розуміння процесів, що відбуваються в сучасній сім’ї, використання позитивного виховного потенціалу, пропаганда досвіду сімейного виховання.
Саме підвищенню рівня поінформованості соціальних педагогів інтернатних закладів із зазначеного питання було присвячено обласний семінар.
Соціальний вектор пріоритетних напрямів діяльності психологічної служби охарактеризувала Ірина МАРУХИНА, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Вона також акцентувала увагу на нормативно-правових актах, що регламентують діяльність закладу освіти щодо запобігання та протидії домашньому насильству, проаналізувала алгоритм дій закладу освіти в разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення насильства щодо дитини в родині, зокрема, покрокові дії спеціалістів психологічної служби в разі виявлення фактів насильства.
Про класифікацію сімей та суб’єкти соціальної роботи із сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, інформувала методист відділу практичної психології та соціальної роботи Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради Віта СЕРДЮК.
Організацію соціально-педагогічного патронажу сім’ї представила Світлана ГАВРИЛЕНКО, методист навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Лариса КОНДРАТЕНКО, методист навчально-методичного центру психологічної служби, висвітила питання співвідношення понять «жорстоке поводження з дитиною», «насильство», «домашнє насильство» і фахівці практично опрацювали причини та наслідки домашнього насильства.
Учасники семінару ознайомилися з досвідом роботи Олени ГОНОР, соціального педагога Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 імені А.Нестеровського, щодо особливостей соціально-педагогічного супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Захід сприяв глибшому усвідомленню проблеми соціального захисту дітей, зокрема, того, що важливою умовою ефективності роботи соціального педагога із зазначеного напрямку є налагодження співпраці з іншими суб’єктами, які також надають соціальну допомогу родинам у складних життєвих обставинах.