ЗАХИЩЕНІСТЬ ТА БЕЗПЕКА ВСІХ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ – ОЗНАКА СУЧАСНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Ефективність роботи сучасного закладу освіти вимірюється не лише якістю освітніх послуг, але і безпекою здобувачів освіти, захищеністю педагогічних працівників.
Саме психологічна безпека освітнього середовища як стан захищеності особистості від загроз її гідності, душевному благополуччю, позитивному світосприйняттю та самовідношенню є однією з головних ознак «гарного», сучасного закладу освіти. Адже безпека – це таке явище, без якого не можуть нормально розвиватися ні особистість, ні соціальна організація (а заклад освіти є однією з таких організацій), ні суспільство в цілому.
Питанням створення безпечного освітнього середовища, протидії насильству, булінгу та ролі практичного психолога закладу освіти в цьому процесі було присвячено обласний науково-практичний семінар для практичних психологів закладів позашкільної освіти «Роль працівників психологічної служби у створенні безпечного освітнього простору».
Захід проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 13 лютого 2020 року на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка в рамках VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя».
На семінарі розглянуто питання освітнього середовища як предмета діяльності практичного психолога. Учасники визначали фактори, що негативно впливають на безпеку освітнього середовища, окреслювали критерії, що свідчать про його безпеку, комфортність для всіх учасників освітнього процесу.
Актуальною була апробація техніки «Мапа школи», спрямованої на всебічну оцінку рівня безпеки освітнього простору, та шляхів побудови безпечного простору закладу освіти.