АЛГОРИТМ ДІЙ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ
За даними Національної поліції в Сумській області, у 2019 році зареєстровано 6 021 звернення щодо фактів домашнього насильства. Із них від жінок надійшло 4 820 звернень, чоловіків – 1 049, дітей – 152. Станом на 9 січня 2020 року зареєстровано 173 звернення, із яких 140 – від жінок, 31 – від чоловіків, 2 – від дітей.
Яким має бути алгоритм дій закладу освіти в разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення насильства щодо дитини? Відповіді на це питання було присвячено вебінар, проведений 10 січня 2020 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти для відповідальних за діяльність психологічної служби в місті/районі/об’єднаній територіальній громаді.
Під час вебінару акцентовано увагу на нормативно-правових актах, що регламентують діяльність закладу освіти щодо запобігання та протидії домашньому насильству, висвітлено питання співвідношення понять «жорстоке поводження з дитиною», «насильство», «домашнє насильство», «булінг», розглянуто алгоритм дій закладу освіти в разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення насильства щодо дитини в родині, зокрема, покрокові дії керівника закладу освіти, уповноваженої особи, яка здійснює невідкладні заходи реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб, спеціалістів психологічної служби. З презентацією можна ознайомитися на сайті навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (рубрика «Методична скарбничка»).
У ІІ півріччі 2020 року навчально-методичним центром психологічної служби передбачено проведення для педагогічних працівників каскадних тренінгів «Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти», розроблених ГО «Ла Страда-Україна».