ЯК ДОПОМОГТИ ДОШКІЛЬНИКУ БУТИ ЗАВЖДИ В ГАРМОНІЇ ІЗ СОБОЮ: ПСИХОЛОГИ ОБЛАСТІ ОБГОВОРЮВАЛИ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРАКТИЦІ ДОШКІЛЛЯ
Можливості застосування арт-терапевтичних методик у роботі з дітьми дошкільного віку розглядали в рамках обласного навчально-методичного семінару практичні психологи закладів дошкільної освіти Сумської області
Захід проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 21 листопада 2019 року на базі Сумського дошкільного навчального закладу (центр-розвитку дитини) № 18 «Зірниця» Сумської міської ради.
Арт-терапія в освітніх закладах – це метод корекції та розвитку за допомогою художньої творчості. Її актуальність у роботі з дітьми дошкільного віку полягає в тому, що, на відміну від основних корекційно-розвивальних напрямків, у яких використовуються в основному вербальні канали комунікації, арт-терапія використовує «мову» візуальної та пластичної експресії. Це робить її незамінним інструментом для дослідження, розвитку та гармонізації особистості дошкільників.
Галина ІВЧЕНКО, практичний психолог Сумського дошкільного навчального закладу (центр-розвитку дитини) № 18 «Зірниця» Сумської міської ради, та Анна ЧЕРНЯКОВА, керівник відокремленого підрозділу Всеукраїнської громадської організації «Арт-терапевтична асоціація» у Сумській області, ознайомили учасників семінару з історією виникнення арт-терапевтичного методу, його відмінністю від інших методів надання психологічної допомоги, показаннями до застосування та методикою реалізації.
Актуальною для присутніх була практична робота з арт-терапевтичними методиками «Емоційна карта» (автор Т.Д. Зінкевич-Євстегнєєва), «Гарна/погана дівчинка/хлопчик» (автор О.О. Деркач) та «Каракулі» (автор Д. Віннікотт) як базовими щодо визначення емоційного стану дитини дошкільного віку, зниження психоемоційної напруги та гармонізації особистості.