Тренінг для вчителів початкової школи «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
14 листопада 2019 року в рамках заходів, присвячених святкуванню 80-річчя від дня заснування Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, відбувся тренінг для вчителів початкових класів «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу».
Організатори і тренери заходу– Коростіль Л.А. (доцент), Декунова З.В., Лавська А.М. (старші викладачі) кафедри теорії і методики змісту освіти.
Мета тренінгу – підготовка вчителів НУШ з методики компетентнісного навчання у початковій школі з інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
Відкрила тренінг Декунова З.В., яка проінформувала вчителів про ювілейну дату інституту, про позитивні зміни в закладі, а також зазначила мету і завдання тренінгу.
Під час інформаційної частини тренінгу Лавська А.М. повідомила вчителям основні ознаки компетентнісного уроку, моделі інтеграції та можливі структури уроку відповідно до інтеграції освітніх галузей. З метою візуалізації вище зазначеної інформації, а також занурення вчителів у творчій процес моделювання тематичного тижня, були проаналізовані фрагменти відеуроків практикуючих вчителів.
Коростіль Л.А. ознайомила вчителів з ресурсами (підручники, посібники для вчителів, зошити для учнів, допоміжні матеріали тощо) для компетентнісного навчання учнів 1-2 класів за курсом «Я досліджую світ», що розміщені на порталі превентивної освіти.
Практична частина тренінгу передбачала формування вмінь конструювати уроки 1 класу з курсу «Я досліджую світ». Вчителі, працюючи в групах, виконували такі завдання:
-
Відбирали освітні галузі реалізації обраної теми уроку.
-
Визначали очікувані результати уроку за освітніми галузями, користуючись чинною програмою.
-
Конструювали структуру та зміст уроку, спрямовуючи його на реалізацію визначених очікуваних результатів.
-
Презентували результати групової діяльності.
Після кожної презентації відбувалося обговорення, під час якого вчителі відзначали вдалі підходи колег, пропонували власні ідеї.
Тренери під час практичної роботи реалізовували функцію тьюторів: організовували роботу груп, консультували, вели дискусію, акцентували увагу на ключових питаннях тренінгу.
У підсумковій частині тренінгу, під час зворотного зв’язку, вчителі зазначили, що навчання дало їм можливість не тільки усвідомити методологічні особливості інтегрованого курсу «Я досліджую світ», але й отримати досвід конструювання інтегрованого уроку.