ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА РОЛЬ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА В ЇЇ СТВОРЕННІ
Ефективність роботи сучасного закладу освіти вимірюється не лише якістю освіти, але й безпекою учнів, захищеністю вчителів. Тому невипадково однією зі складових Нової української школи є безпечне освітнє середовище.
Зазначеній тематиці було присвячено науково-практичний семінар «Роль практичного психолога у створенні безпечного освітнього середовища», проведений 7 листопада 2019 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Завідувач навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Ірина МАРУХИНА інформувала учасників щодо результатів регіонального дослідження проблеми насильства та жорстокості в закладах загальної середньої освіти області та наголосила на необхідності переформатування профілактичної роботи спеціаліста психологічної служби із цього напрямку.
Під час інтерактивної взаємодії, під модеруванням методиста навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної Анни РАСТРОСТА, практичні психологи інтернатних закладів визначили поняття «безпечне освітнє середовище», критерії безпеки освітнього середовища, фактори, що негативно впливають на психологічну безпеку дитини в умовах закладу. Обговорили психологічні умови прийняття позиції ненасильства та шляхи побудови психологічно безпечного закладу освіти.
За результатами семінару учасники отримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання у своїй діяльності.