ДИТИНА З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ПОВИННА НЕ ВІДЧУВАТИ ТРУДНОЩІВ АДАПТАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
Одним із напрямів гуманізації системи освіти України є включення дітей з особливими освітніми потребами в освітній простір. У Сумській області, за оперативною інформацією органів управління освітою, налічується 7 067 дітей з особливими освітніми потребами.
«Навчання та виховання цієї категорії дітей актуалізує ряд проблем, що потребують вирішення: це формування психологічної готовності педагогів до взаємодії з дітьми, психологічна підтримка батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, попередження стигматизації дітей з особливими освітніми потребами в дитячому середовищі», – зазначила директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія ГРОБОВА під час обласного науково-практичного семінару «Психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти».
Захід проведено 17 жовтня 2019 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти для методистів, які відповідають за діяльність психологічної служби.
Залучення дитини з особливими освітніми потребами до закладу передбачає її обов’язковий психологічний супровід, оскільки якими б не були потенційні можливості розвитку дитини, у неї завжди залишаються специфічні труднощі, зумовлені порушеннями її розвитку. Зважаючи на це, під час семінару було обговорено нормативно-правові засади психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу дітей цієї категорії, визначено напрямки та зміст діяльності практичного психолога, соціального педагога з дітьми з особливими освітніми потребами, їх батьками та педагогами. Учасники семінару мали можливість повправлятися у визначенні потенційних можливостей та потреб дитини, формулюванні цілей роботи з нею, розглянули особливості корекційно-розвиткової роботи, обговорили питання співпраці із фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
За підсумками роботи семінару буде підготовлено рекомендації для спеціалістів психологічної служби щодо використання корекційно-розвиткових програм у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.