Нова українська школа через призму якості початкової освіти
Моніторинг якості освіти надає нові можливості для пролонгованої педагогіки: освітяни чітко знають над чим працювати для покращення майбутніх освітніх результатів. Тематиці використання результатів моніторингового дослідження читацької та математичної компетентностей для підвищення якості початкової освіти був присвячений «круглий стіл» у комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, що відбувся 23 квітня 2019 року. Захід об’єднав представників Українського центру оцінювання якості освіти, Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, методичних кабінетів органів управління освітою, закладів загальної середньої освіти, педагогічних закладів вищої освіти.
Вітаючи учасників «круглого столу», директор Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації Вікторія Гробова закцентувала увагу на матеріалах проведеного моніторингу, оскільки вони містять велику кількість зрізів та показників сформованості знань, а також висновки, які стануть векторами подальшої роботи педагогів.
На стратегічних питаннях зовнішніх освітніх оцінювань та викликах, що пов’язані з ними, звернув увагу Олександр Сидоренко, директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, указавши серед пріоритетів освіти не лише процес навчання, а й процес об’єктивної оцінки, для якого моніторинги є надважливими.
Василь Терещенко, начальник відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти, у своїй доповіді охарактеризував перший цикл та подальші перспективи загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи».
Практична складова моніторингу була розкрита в доповідях Лариси Шрамко, заступника директора з навчально-виховної роботи КУ Сумська загальноосвітня школа I-III ступенів № 13 імені А.С. Мачуленка Сумської міської ради («Про результати моніторингового дослідження якості початкової освіти щодо читацької компетентності учнів 4-х класів») та Наталії Подопригори, заступника директора з навчально-виховної роботи
КУ Сумська спеціалізована школа I ступеня № 30 «Унікум» Сумської міської ради («Складові сформованості математичної компетентності випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти»).
Моніторингові дослідження як чинник підвищення культури оцінювання освітніх результатів здобувачів – проблема, яка була розглянута Оксаною Святокум, начальником науково-методичного відділу Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, викликала жваве обговорення учасників, оскільки чинники підвищення початкової загальної освіти були і залишаються досить актуальними.
Матеріали круглого столу можна переглянути за посиланням.