ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ – НЕОБХІДНА УМОВА ЯКІСНОГО ВИКЛАДАННЯ ХІМІЇ
11.04.2019 на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний семінар за темою «Оцінка результативності роботи вчителя – необхідна умова якісного викладання хімії» для методистів районних (міських, ОТГ) відділів (управлінь) освіти, які опікуються питаннями викладання хімії у закладах загальної середньої освіти.
Відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України від 31.05.2018 № 549 «Про затвердження графіка проведення третього туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у 2019-2023 роках» у 2020 році заплановано проведення конкурсу «Учитель року» у номінації «Хімія». У такий спосіб, − зміст заходу був спрямований на підготовку методистів до організації та проведення фахового конкурсу.
План семінару передбачав реалізацію теоретичної та практичної складової. Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, у теоретичній частині семінару проаналізувала нормативні документи щодо організації та проведення всіх етапів фахового конкурсу, порівняла умови та особливості конкурсних змагань у п’яти номінаціях конкурсу «Учитель року – 2019», окреслила перспективи конкурсу на 2020 рік у номінації «Хімія».
Під час практичної складової заходу, Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., детально зупинилася на вимогах до складання (визначення) теми досвіду конкурсанта, моделюванні системи роботи педагога та аналізі уроку з точки зору компетентнісного підходу, підкріпивши теоретичну інформацію практичними вправами. Методисти, працюючи в групах, визначали тему досвіду та моделювали систему роботи щодо її реалізації. На основі відеоматеріалів (відео-урок, фрагменти застосування методів візуалізації) навчалися аналізувати урок, визначати його структуру, добирати доцільні методи, відстежувати взаємозв’язок і підпорядкованість між ключовими і предметними компетентностями, а також методами, які спрямовані на їх формування.
За підсумками проведення обласного семінару, учасники заходу одержали методичні рекомендації щодо організації й проведення фахового конкурсу та реалізації компетентнісної освіти, а також мали змогу поспілкуватися в формі активного діалогу з методистом і викладачем методики Сумського ОІППО.