ЯК ПЕДАГОГУ ЗАХИСТИТИСЬ ВІД ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ
Висока емоційна напруженість професійної діяльності педагога, нестандартність педагогічних ситуацій, відповідальність і складність праці збільшують ризик розвитку синдрому «професійного вигорання». Методи гармонізації психофізичного стану педагога, питання збереження психічного здоров’я розглядали в рамках обласного семінару.
Захід, проведений 20 березня 2019 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти на базі Сумського будівельного коледжу, об’єднав соціальних педагогів закладів вищої та професійної (професійно-технічної) освіти Сумщини.
З поняттями «вигорання», «синдром «професійного вигорання», «ознаки та фактори, що впливають на професійне вигорання», «симптоми стресу» учасників ознайомили методисти навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти С.О.Гавриленко та Л.О.Кондратенко. Акцентовано увагу присутніх на завданнях та змісті профілактичної роботи соціального педагога щодо попередження професійного вигорання.
У ході інтерактивної взаємодії фахівці випробовували методи і прийоми допомоги в ситуації професійного стресу, працювали над гармонізацією власного емоційного стану як потенціалу для подолання деструктивних змін особистості та особистісного росту. Учасники семінару навчалися аналізувати власні почуття, що виникають під час виконання професійних обов’язків, визначити наявність ознак кризових періодів.
Соціальним педагогам надано рекомендації щодо використання методів профілактики професійного вигорання на різних стадіях стресової ситуації.
Учасники семінару дійшли висновку, що збереження психічного здоров’я вимагає від людини рішучих дій і, перш за все, не бути покірним заручником життєвих обставин, а свідомо проявляти турботу про власне душевне благополуччя.