СУЧАСНИЙ ВИМІР ТА СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА
Другий день роботи виставки Десятої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019» та Восьмої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu» (15 березня 2019 року) мав практичне спрямування і відбувався у форматі круглих столів, науково-практичних конференцій, науково-практичних семінарів.
Делегацію від Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти очолив ректор, професор кафедри соціально-гуманітарної освіти, доктор історичних наук, доцент Нікітін Ю.О.
Делегати брали активну участь у науково-методичних та презентаційних заходах в рамках виставки, активно спілкувались з високоповажними колегами: президентом Національної академії педагогічних наук України Кременем В.Г., директором Інституту модернізації змісту освіти Спіріним О.М., академіком Академії педагогічних наук України Бехом І.Д., завідувачем відділу інтеграції вищої освіти і науки Інституту вищої освіти НАПН України Ярошенко О.Г., заступником директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту психології імені Г.C. Костюка НАПН України Карамушкою М.Л.
15 березня 2019 року в конференційній залі Київського Палацу дітей та юнацтва інститутом організовано та проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Сучасний вимір та стратегії розвитку особистісно-професійної компетентності педагога» (у рамках експерименту всеукраїнського рівня з теми «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти»).
Метою конференції було розкриття актуальних питаннь розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»; особливості реалізації експерименту всеукраїнського рівня щодо особливостей вдосконалення професійної діяльності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти; зміст та структура особистісно-професійної компетентності педагога; специфіку використання інноваційних форм та методів розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти. У роботі конференції взяли участь науковці, науково-педагогічні працівники, керівники та педагогічні працівники закладів освіти області та України.
У ході роботи були опрацьовані тематичні напрями:
- компетентністий підхід до електронного навчання у системі післядипломної педагогічної освіти;
- розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів дошкільної, початкової, повної загальної та позашкільної освіти;
- інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти,
- реалізація компетентнісно орієнтованої освіти керівників закладів освіти;
- розвиток психологічної компетентності педагога в системі післядипломної освіти;
- трансформація української освіти в контексті вітчизняних практик та світового досвіду.
Доповідачами на пленарній частині конференції виступили Ю.О.Нікітін, ректор Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент, професор кафедри соціально-гуманітарної освіти з доповіддю «Розвиток особистісно-професійної компетентності педагога – запорука створення сприятливого освітнього середовища»; С.М. Грицай, проректор з наукової роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти кандидат педагогічних наук, доцент з доповіддю «Особливості розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в умовах післядипломної педагогічної освіти»; Л.М. Карамушка, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, завідувач лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України з доповіддю «Особливості розвитку соціальної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти»; Г.А. Назаренко, проректор з науково-методичної діяльності, професор кафедри професійного розвитку педагогів Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник з доповіддю «Професійний стандарт як детермінанта розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів»; Т.К. Андрющенко, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри професійного розвитку педагогів Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» з доповіддю «Особистісні орієнтири інноваційної культури педагога»; С.М. Мартиненко, проректор з питань розвитку Київського міжнародного університету, доктор педагогічних наук, професор з доповіддю «Особистісно-професійне становлення вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти»; В.В. Вітюк, проректор з науково-методичної роботи Волинського інституту післядипломної освіти педагогічних освіти, кандидат педагогічних наук, доцент з доповіддю «Розвиток професійної компетентності педагогів в умовах інноваційного середовища післядипломної освіти»; А.В. Вознюк, завідувач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти кандидат психологічних наук, доцент з доповіддю «Модель розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти»; Н.І.Семчук, кандидат філософських наук, старший науковий співробітник, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» з доповіддю «Зміна парадигмальних засад у професійній підготовці сучасної спільноти педагогів»; С.В. Драновська, старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук з доповіддю «Розвиток громадянської компетентності вчителів в умовах післядипломної педагогічної освіти»; О.М. Кириченко, завідувач науково-видавничого відділу Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти з доповіддю «Інноваційне освітнє середовище як фактор розвитку професійної компетентності вчителя».
За результатами роботи конференції підготовлено видання електронної збірки матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасний вимір та стратегії розвитку особистісно-професійної компетентності педагога» до якої увійшли 83 статті науковців, науково-педагогічних працівників, керівників та педагогів закладів освіти області та України.
Учасники конференції відмітили високий науковий та організаційний рівень підготовки заходу, актуальність тематики та погодились з думкою про те, що формат виставки та є досить вдалим, оскільки поєднує теоретичні та практичні надбання освітян.