ПЕРШОПРОХІДЦІ STEM-ОСВІТИ НА СУМЩИНІ
На виконання програми дослідно-експериментальої роботи Всеукраїнського рівня «Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального центру» фахівцями КЗ Сумський ОІППО за сприянням Центру комп’ютерних технологій Сумського державного університету для вчителів природничо-математичних дисциплін на базі Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області (опорний заклад), 14 грудня 2018 року, було проведено обласний навчально-методичний семінар з питань STEM-освіти.
Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. У суспільстві вагоме місце посядуть фахівці біо- та нано-технологій.
STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі сучасної методики освіти. При цьому навчальні дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а інтегровано у комплексі. Велике значення відіграє практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Навчання має перетворитися не просто у передачу знань від учителя до учнів, а значно розширити свідомість і підготувати випускника школи до зміни реальності.
Про розвиток науково-технічного напряму навчально-методичної діяльності в закладах загальної середньої освіти та основні тенденції розвитку STEM-освіти, зокрема, міждисциплінарних підходах у побудові навчальних програм та їх дидактичного забезпечення в умовах модернізації змісту природничо-математичної освіти доповіла присутнім старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО Кода Світлана. Особливу увагу було приділено стратегіям, що сприяють інтелектуальному розвитку педагогів та удосконаленню їх фахової компетентності в умовах реформування освіти. Разом, із представниками опорних шкіл, були визначені основні напрямки і можливості розвитку STEM-освіти на Сумщині, окреслені завдання, що постають перед сучасним учителем природничо-математичних дисциплін.
Майстер-клас по запровадженню STEM-освіти на уроках фізики провів учитель фізики вищої кваліфікаційної категорії Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Коренев Олександр.
З можливостями використання «Доповненої реальності» в навчальному процесі учителів ознайомив начальник Центру комп’ютерних технологій Сумського державного університету Півень Андрій.
Присутні активно обговорювали актуальні питання STEM-освіти, висловлювали власні пропозиції і побажання щодо подальшої співпраці.