Інклюзія в Новій Українській школі
Розвиток інклюзивної освіти в Україні свідчить про те, що суспільство стає на шлях захисту невід’ємних прав людини. На сьогодні це пріоритетна державна проблема, яка є складовою Нової української школи. Саме розгляд інклюзії в системі НУШ і став тематикою семінару-практикуму, що відбувся 27 Листопада 2018 року в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
Вітаючи учасників Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи Сумського ОІППО зазначив, що інклюзивна освіта має три складові: медичну, психологічну і освітню й потребує вивчення саме у поєднанні усіх частин, а це завдання досить складне, бо вимагає суспільної консолідації як освітян з лікарями та психологами так і громадськості.
Любов ПРЯДКО, завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО виступила модератором заходу. Любов Олексіївна окрім висвітлення теми організації інклюзивного середовища в НУШ підготувала до розгляду методичні рекомендації для вчителів та асистентів учителів, які працюють в інклюзивних освітніх закладах. Рекомендації були обговорені та прийняті до впровадження учасниками семінару-практикуму.
Тематика виступів включала багато аспектів практики інклюзивної освіти в Новій українській школі: «Нова українська школа: нові ролі, завдання, підходи» (Бойко О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи КУ ССШ № 30 «Унікум» Сумської міської ради, тренер НУШ, вчитель початкових класів вищої категорії); «Роль інклюзивно-ресурних центрів у реалізації інклюзивного навчання» (Беспальчик А.Г., методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти Сумського ОІППО). Окремий блок виступів був присвячений психологічній складовій інклюзії: «Індивідуалізація та диференціація в інклюзивному класі» (Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського ОІППО); «Психологічні особливості формування інклюзивної культури в умовах Нової української школи» (Троіцька М.Є., старший викладач кафедри психології Сумського ОІППО); «Психологічні бар’єри інклюзії» (Панченко С.М., проректор з навчально-наукової роботи Сумського ОІППО); «Гармонійна внутрісімейна атмосфера як корекційне середовище для дитини з особливими освітніми потребами» (Борцова М.В., старший викладач кафедри психології Сумського ОІППО).
Такі заходи практичного спрямування утверджують ідеї і практики інклюзивної освіти, що в свою чергу, сприяє формуванню й розвитку спільноти активістів-освітян, які поширюють інклюзивне розуміння процесу освіти та право всіх на отримання рівної освіти, які вже крок за кроком входять у практику життя Нової української школи Сумщини.
З програмою семінару-практикуму та методичними рекомендаціями можна ознайомитись за посиланням.