Як сформувати в дитини стійкість до стресу розповіли практичним психологам закладів дошкільної освіти
Актуальним викликом сьогодення перед працівниками психологічної служби стоїть питання формування стресостійкості в дітей, які пережили травматичні події. Частиною стандарту з надання гуманітарної допомоги та підтримки цій категорії дітей є запровадження в закладах освіти програми «Безпечний простір»
Професійну компетентність практичних психологів закладів дошкільної освіти щодо наукових та методологічних засад запровадження зазначеної програми підвищували під час флеш-семінару, що відбувся 31 жовтня 2018 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Сучасний досвід світової практики подолання надзвичайних ситуацій, здатних спричиняти травматизацію, представила учасникам завідувач навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Ірина МАРУХИНА. Практичні психологи ознайомилися із двома підходами, один із яких орієнтується на концепт «резилієнс», інший на концепт «травма», обговорили сильні та слабкі сторони їх застосування в контексті розвитку життєстійкості дітей дошкільного віку. Присутнім презентовано зміст та структуру навчально-методичного посібника «Формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР», етапи та етичні принципи роботи за програмою.
У ході інтерактивної взаємодії під модеруванням Лариси КОНДРАТЕНКО, методиста навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, учасники флеш-семінару визначилися з віковими особливостями реакцій дітей дошкільного віку на психотравмуючу ситуацію, напрацювали арсенал технік педагогічного спілкування, сприятливих для створення безпечного освітнього простору, окреслили коло завдань та методів роботи практичного психолога з дітьми, які зазнали впливу травмуючої події, щодо формування їх копінг-стратегій, розвитку критичного мислення, творчості.