Інноваційні підходи до формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік, 30-31 жовтня на базі Охтирських закладів дошкільної освіти проведено обласний науково-практичний семінар «Інноваційні підходи до формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку», за модераторства Міщенко Л.Б., методиста з дошкільної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО
Семінар відкрив Тронь А.В., начальник відділу освіти Охтирської міської ради. Привітали учасників семінару вихованці Охтирського центр розвитку дитини «Калинка» Охтирської міської ради.
У семінарі взяли участь спеціалісти управлінь (відділів) освіти, методисти дошкільної освіти Р(М)МК, керівники творчих груп, методичних об’єднань дошкільних навчальних закладів Сумської області, у кількості 51 педагога.
Зміст заходу наповнювали цікаві інтерактивні форми роботи, які відбулися на базі Охтирського центр розвитку дитини «Калинка», Охтирського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Казка» Охтирської міської ради.
Учасники заходу мали змогу брати участь: в інтерактивних практикумах: «Проблеми мовлення дітей дошкільного віку на сучасному етапі» – Міщенко Л. Б., методист з дошкільного виховання навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, «Сучасні стратегії і тактики реалізації завдань мовленнєвого розвитку в дошкільній освіті» – Ковтун Є. Ф., старший викладач кафедри теорії та змісту освіти Сумського ОІППО, «Комплексний підхід у корекції заїкання дітей дошкільного віку» – Ткаченко Л. І., учитель-логопед Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 26 «Ласкавушка» Сумської міської ради педагогічних майстернях: «Активізація пізнавального інтересу дітей дошкільного віку до мовленнєвої діяльності» – Шалда Н. В., вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 1«Дзвіночок» Шосткинської міської ради, «Вплив казки на соціально-фінансовий розвиток дітей дошкільного віку» – Балагур О. М, вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Теремок» Охтирської міської ради; методичному квесті з елементами технології мнемотехніки «На шляху до мовленнєвого розвитку» – Кисіль А. С., вихователь-методист, Охтирського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Орлятко» Охтирської міської ради; у педагогічних студіях, де брали участь у майстер-класах «Мистецтво цікавої розповіді (сторітелінг)», «Арт-бук – скарбничка пам’яті», «Вчимося самі – навчаємо дітей» (створення авторських коректурних таблиць), «Лепбук, як інноваційний підхід до формування зв’язного мовлення дошкільників»; творчих хвилинках «Сенкан і Діаманта»; SMART – розминці «Мовленнєва стимуляція».
Учасники переглянули практичну роботу з дошкільниками; педагогічний плейбек з педагогами «Використання інноваційних педагогічних технологій у комунікативно-мовленнєвій діяльності»; інтерактивний практикум з батьками вихованців «Як навчити дітей бути цікавими співрозмовниками»; презентацію виставки матеріалів з досвіду роботи педагогів закладів дошкільної освіти м. Охтирка «Мовленнєвий водограй».
Учасники отримали позитивні емоції від перегляду музично-театралізована вистави «Дюймовочка» за участі вихованців закладу.
Учасники заходу отримали методичні рекомендації щодо формування мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку.