ПЕДАГОГІЧНА СУМЩИНА НА МІЖНАРОДНОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ФОРУМІ – ПЕРЕМОГИ ТА ЗДОБУТКИ
Упродовж трьох днів, з 23 по 25 жовтня 2018 року, команда науковців-професіоналів разом із практиками-педагогами та освітніми менеджерами області брали участь у Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» та Восьмій міжнародній виставці освіти за кордоном «World Edu» у Київському Палаці дітей та юнацтва. Організаторами виставки виступає Компанія «Виставковий Світ» за підтримки та участі Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, захід є гарним приводом для презентування інноваційних досягнень освіти і науки регіонів. Сумщина цьогоріч показала свої доробки на досить високому рівні, зайнявши лідируючі позиції та призові місця в усіх поданих до конкурсу номінаціях!
«Інноватика в сучасній освіті» це ефективний майданчик для презентації інноваційних освітніх матеріалів і досвіду, обговорення освітніх проектів, конструктивного спілкування між виробниками сучасних технологій та їх безпосередніми користувачами, професійне інформаційне поле для ділових контактів.
Під час проведення науково-практичних конференцій, семінарів, презентацій, майстер-класів, дискусійних панелей, воркшопів, відкритих уроків обговорювалися ключові питання інноваційного розвитку національної освітньої системи, основні напрями удосконалення системи освіти України та її входження як рівноправного партнера у європейське освітнє та наукове співтовариство, впровадження нових форм і технологій науково-освітньої діяльності, налагодження тісної співпраці з закордонними освітніми партнерами, участі в міжнародних наукових програмах і проектах.
У другий робочий день делегація комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти разом із партнерами взяла участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Педагогіка партнерства – шлях до конструктивної взаємодії суб’єктів освітнього процесу» за модерування проректора з наукової роботи КЗ СОІППО Грицая С.М. Такий формат презентації досвіду є досить важливий для науковців СОІППО, з огляду на розробку наукової теми інституту «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти».
Тематика доповідей була наступною: «Розвиток особистісно-професійної компетентності педагога – запорука створення сприятливого освітнього середовища» (Грицай С.М., проректор з наукової роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та менеджменту, доцент); «Організаційний розвиток закладу освіти: зв'язок з організаційною культурою» (Карамушка Л.М., член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, завідувач лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, президент Української асоціації організаційних психологів та психологів праці); «Особливості впровадження інформаційних технологій для розвитку соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» (Коломоєць Г.А., науковий співробітник сектору наукового та навчально-методичного забезпечення змісту суспільної, громадянської та технологічної освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України); «Структурно-функціональна модель роботи закладу освіти щодо розвитку партнерських відносин між суб’єктами освітнього процесу» (Вознюк А.В., кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); «К-взаємодія у педагогіці партнерства» (Удовиченко І.В., кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); «Електронні ресурси як інструмент представлення результатів діяльності суб’єктів освітнього процесу» (Петрова Л.Г., кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри освітніх та інформаційних технологій Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти); «Упровадження засад гуманної педагогіки (з досвіду роботи експериментального закладу освіти Всеукраїнського рівня)» (Матвійчук О.Б., керівник закладу освіти Конотопської спеціалізованої школи ІІ-ІІІ ступенів №2 Конотопської міської ради Сумської області); «Методичні можливості мультимедійної олімпіади щодо формування предметних історичних компетентностей в учнів» (Нікітіна І.П., методист Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради, учитель історії Комунальної установи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 ім. Б. Берестовського м. Суми, Сумської області); «Правила роботи з батьками молодших школярів з розвитку емоційного інтелекту дітей шляхом виховання родинних цінностей та лідерських якостей на прикладі свого родоводу» (Губська І.О., директор Комунальної установи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 ім. Б. Берестовського м. Суми, Сумської області); «Організація діяльності дитячого об’єднання учнів початкової школи засобами комплексної гри «Країна мудрогномія» (Гребень М. В., заступник директора з навчально-виховної роботи Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І ступеня № 30 «Унікум» Сумської міської ради); «Особливості формування всебічно розвинутої особистості учнів через систему гурткової роботи та позашкільної освіти в опорному закладі» (Нечипоренко З.О., директор опорного закладу Верхньосироватська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області); «Структурно-функціональна модель діяльності опорного закладу в умовах упровадження концепції Нової української школи» (Колоусова Н.І., директор Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області (опорний заклад), Конотоп П.М., заступник директора з навчально-виховної Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області (опорний заклад); «Особливості створення освітньо-розвивального середовища засобами проектних технологій в освітніх округах» (Білоус С.М., директор Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області, Сівовол Т.М., заступник директора з виховної роботи Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області).
Науковці, науково-педагогічні працівники, керівники та педагоги закладів освіти, практичні психологи, соціальні педагоги в межах локації конференції обговорили актуальні питання конструктивної взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»; специфіки використання інноваційних форм та методів розвитку партнерських відносин між всіма суб’єктами освітнього процесу; подолання перешкод у встановленні партнерських відносин; роль організаційних психологів щодо розвитку позитивної організаційної культури закладу освіти; особливості створення інноваційного освітнього середовища; кращих практик розвитку конструктивної взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу з досвіду Сумської області тощо.
За результатами триденної роботи педагогами та науковцями області отримано нагороди:
-
золоту медаль – Комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти за матеріалами завідувача кафедри психології, кандидата психологічних наук, доцента, керівника науково-дослідної лабораторії з організації роботи освітніх округів Вознюк А.В. на тему «Особливості професійної підготовки керівників закладів освіти до управління педагогічними працівниками в освітніх округах у системі післядипломної педагогічної освіти» методична розробка у номінації «Упровадження інноваційних моделей професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі післядипломної освіти»;
-
золоту медаль – Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 ім. Б. Берестовського, м. Суми, Сумської області за матеріалами учителів фізики Сураєвої Н.М. та Черв’яцової Ю.О. на тему «Інноваційна діяльність учителя фізики в умовах упровадження Концепції Нової української школи» у номінації «Інноваційна діяльність закладу освіти в умовах упровадження Концепції Нової української школи»;
-
золоту медаль – Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І ступеня № 30 «Унікум» Сумської міської ради за матеріалами педагога-організатора Бойко Г.М на тему «Організація діяльності дитячого об’єднання учнів початкової школи засобами комплексної гри «Країна Мудрогномія»» у номінації «Інноваційне освітнє середовище: нові виклики та сучасні рішення»;
-
срібну медаль – Недригайлівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області (опорний заклад) за матеріалами директора Колоусової Н.І. на тему «Структурно-функціональна модель діяльності опорного закладу в умовах упровадження Концепції Нової української школи» методична розробка у номінації «Інноваційна діяльність закладу освіти в умовах упровадження Концепції Нової української школи»;
-
срібну медаль – Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 ім. Героя України Олександра Аніщенка Сумської міської ради Сумської області за матеріалами директора Волкової Т.П. на тему «Сучасний учитель – лідер змін в умовах Нової української школи» у номінації «Інноваційна діяльність закладу освіти в умовах упровадження Концепції Нової української школи»;
-
бронзову медаль – Боромлянський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області за матеріалами заступника директора з виховної роботи Сівовол Т.М. на тему «Особливості створення освітньо-розвивального середовища засобами проектних технологій в освітніх округах» у номінації «Інноваційне освітнє середовище: нові виклики та сучасні рішення».
Вітаємо колег з визнанням на високому професійному рівні! Бажаємо подальшого розвитку та розширення спектру професійних компетентностей для реалізації мети Нової української школи!
Переглянути повну фотогалерею події на Google Drive