СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ ІЗ СКЛАДНИХ СІМЕЙ
Безсумнівно, найважливішу роль у соціалізації дитини, її гармонійному розвитку відіграє родина. Однак останнім часом спостерігаємо негативну тенденцію збільшення кількості сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Підвищенню рівня поінформованості соціальних педагогів закладів вищої, професійно-технічної освіти області щодо забезпечення системного соціально-педагогічного патронату учнів та студентів з таких родин, використанню позитивного виховного потенціалу сім’ї присвячено обласний науково-практичний семінар «Робота соціального педагога щодо соціального захисту дитини», що відбувся 26 квітня 2018 року. У його роботі взяли участь 26 соціальних педагогів.
Методист навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Л.О. Кондратенко розкрила зміст поняття «патронаж», «соціально-педагогічний патронаж», охарактеризувала основні складові супроводу сім’ї.
Про класифікацію сімей та суб’єкти соціальної роботи з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, інформувала практичний психолог відділу практичної психології і соціальної роботи Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради В.М. Сердюк.
На оцінці потреб дитини та її сім’ї як механізму втручання в найкращих інтересах дитини акцентувала увагу присутніх С.О. Гавриленко, методист навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Особливості організації діяльності із соціального захисту учнівської молоді розкрила соціальний педагог Державного професійно-технічного навчального закладу «Лебединське вище професійне училище лісового господарства» І.О. Ткаченко.
Зацікавленість у присутніх викликав досвід Н.О. Підлісної, соціального педагога Комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 4 імені Героя України О. Анищенка, щодо соціально-педагогічного супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Соціальний педагог Державного професійно-технічного навчального закладу «Конотопське вище професійне училище» О.М. Романюк представила досвід щодо соціального захисту учнів пільгових категорій.
Відпрацювати алгоритм роботи працівників психологічної служби щодо сім’ї та дитини, яка опинилася у складних життєвих обставинах, соціальні педагоги мали можливість під час практичної частини семінару.
Учасники отримали інформаційні та методичні матеріали для подальшого практичного використання.