Реалізація науково-педагогічного проекту «Інтелект України»
5 квітня 2018 року комунальним закладом Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти у м. Тростянець проведено обласний науково-методичний семінар «Шляхи реалізації компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України»» на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької міської ради, яка працює за програми проекту більше п’яти років.
У роботі семінару взяли участь керівники та вчителі закладів загальної середньої освіти області, які впроваджують науково-педагогічний проект «Інтелект України» та працівники Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Семінар відкрив проректор з наукової роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Грицай Сергій Михайлович, який зазначив, що сучасна освіта вимагає обґрунтованого й послідовного впровадження сучасних науково-педагогічних технологій, ефективних підходів до організації інноваційної освітньої діяльності. Інноваційна модель освіти має задовольняти вимогам безперервності, фундаментальності, універсальності, гуманізації, демократизму та повинна мати механізми динамічного саморозвитку.
До присутніх звернулася начальник відділу освіти Тростянецької міської ради Новак Наталія Леонідівна, яка наголосила на зацікавленості громадськості науково-педагогічним проектом «Інтелект України» і готовності співпрацювати на цій царині з керівниками закладів освіти та координаторами проекту від області.
Заступник керівника науково-педагогічного проекту «Інтелект України» з якості освіти початкової школи, заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської гімназії № 169 м. Харкова Булахова Людмила Миколаївна представила науково-методичне забезпечення викладання навчальних предметів на підготовчому етапі формування в першокласників первинних умінь і навичок читання та письма.
Основні аспекти управлінського, організаційного і методичного супроводу початкової освіти впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» в умовах освітнього процесу Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5окреслила директор закладу Свірідова Олена Дмитрівна. За її словами, програма проекту «Інтелект України» відрізняється насамперед тим, що школярам цікаво кожного дня ходити в школу і відкривати для себе зовнішній світ.
На кожен урок опрацьований конспект, є навчально-методичне забезпечення. Для школярів і для вчителя є спеціальні зошити. Діти з першого класу починають володіти поняттями з географії, історії України, природознавства. Іноземна мова у проектних класах три години на тиждень, замість двох. Багато завдань на розвиток логіки, критичного мислення, довільної пам’яті, просторового сприйняття.
Вчителі, які викладають у класах за програмою «Інтелект України» проходили спеціальні курси у м. Харків, крім того, в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти проведено тренінги та семінари.
У роботі семінару працювали коучі науково-педагогічного проекту «Інтелект України» у Сумській області: Кіяшко О.А. – учитель початкових класів Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької районної ради Сумської області, Стовбир Г.І. – учитель початкових класів Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області, які висвітлили теорію, методологію, методику і практику навчання молодших школярів за науково-педагогічним проектом та продемонстрували педагогам практичне застосування навчально-методичних комплектів для організації освітнього процесу в початковій школі за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Педагоги взяли участь у ранковій зустрічі у проектному 1-Б класі за темою «Що таке щастя?», практичних заняттях з питань методики викладання навчальних предметів: «Навчаємося разом» у проектному 2-В класі, «Літературне читання» у проектному 2-Б класі, «Людина і світ» у проектному 4-А класі та використання здоров’язбережувальних технологій у науково-педагогічному проекті «Інтелект України», де кожен урок є поліфункціональним, а навчальний процес носить діяльнісно-пошуковий характер – «навчання через руки».
Надзвичайна увага у проекті приділяється національно-патріотичному та родинному вихованню, залученню батьків до щоденної навчальної співпраці та спілкування зі своїми дітьми.
Учасники семінару отримали електронні носії з методичними матеріалами і навчальним забезпеченням для проведення уроків за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Запрошуємо до співпраці колег та батьків майбутніх першокласників!