МАЙБУТНЄ ОБИРАЄМО СЬОГОДНІ
Головним завданням сучасного закладу загальної середньої освіти є формування компетентної особистості, патріота та інноватора. Вирішення цього завдання значною мірою залежить від того, чим будуть займатися випускники шкіл, яку професію вони оберуть та де будуть працювати. Усе це актуалізує питання грамотно побудованої системи профорієнтаційної роботи в закладі освіти. Саме обговоренню питання організації та змісту профорієнтаційної роботи в умовах школи-інтернату було присвячено обласний науково-практичний семінар, що проведений навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 28 березня 2018 року для соціальних педагогів шкіл-інтернатів області.
Під час семінару учасники ознайомилися з ринком праці в області, ресурсами центрів зайнятості щодо профорієнтаційної роботи з молоддю (О.І. Сидорова, начальник відділу організації профорієнтації Сумського обласного центру зайнятості), метою та основними завданнями профорієнтаційної роботи в умовах інтернатного закладу (С.О. Гавриленко, методист навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти), особливостями соціально-педагогічного супроводу професійного самовизначення учнів (М.В. Топчійова, соціальний педагог Білопільської загальноосвітньої школи-інтернату), професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами (О.А. Русанова, соціальний педагог Державного навчального закладу «Сумське міжрегіональне вище професійне училище»).
Під час інтерактивної взаємодії, що проходила за методом «дискусійне кафе», учасники семінару визначилися з основними завданнями та змістом профорієнтаційної роботи з учнями на різних вікових етапах.
Зацікавленість у присутніх викликав досвід співпраці працівників психологічної служби закладів освіти м. Конотоп, Конотопського міськрайонного центру зайнятості та громадської організації «Соціальні ініціативи» щодо використання інтерактивних методів у профорієнтаційній роботі з учнями (Ю.С. Благодарова, практичний психолог Конотопської спеціалізованої школи I-III ступенів № 9).
А.Б. Растроста, методист навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, презентувала соціальним педагогам програму соціально-фінансової освіти й виховання учнів закладів загальної середньої освіти «Творимо майбутнє відповідально й ощадливо», що розроблена Українським фондом «Благополуччя дітей» та рекомендована Міністерством освіти і науки України.
Довідково: 07.03.2018 стартував профорієнтаційний освітній проект «Віртуальний ярмарок професій», який проводиться з метою підвищення якості профорієнтаційної роботи в освітніх закладах, формування в учнів навичок свідомого вибору майбутньої професії, інтеграції профорієнтаційної діяльності в освітній процес з предметів тощо.
Організатори: освітній заклад «ThinkGlobal» у партнерстві з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».
Ознайомитися з матеріали проекту можна за посиланнями:
Відео з вебінару (06.03.2018) https://youtu.be/QUPwmgQIBKE
Презентація https://docs.google.com/presentation/d/1Dr-MhJqmT2aVKee2nZsGPJc
Матеріали проекту доступні (оновлюються щотижня)
https://drive.google.com/drive/folders/1oLclYDYtz6IihQD0F6NRGmqssvFPO7EV?usp=sharing
Радимо ознайомитися з іншими профорієнтаційними проектами, що реалізуються у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна 2018»:
https://drive.google.com/drive/folders/1oLclYDYtz6IihQD0F6NRGmqssvFPO7EV?usp=sharing