ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДО РОБОТИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Реалізація концепції Нової української школи потребує оновленої ролі практичного психолога та соціального педагога. У чому полягає ця роль? Які завдання ставить Нова школа перед психологічною службою системи освіти загалом?
Пошуку відповідей на ці питання було присвячено обласний науково-практичний семінар «Формування психологічної готовності учасників освітнього процесу до роботи в умовах Нової української школи», проведеного навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 13 лютого 2018 року на базі Шосткинської спеціалізованої школи І ступеня № 13. У роботі семінару взяли участь методисти із психологічної служби міст Шостка, Глухів, Глухівського, Кролевецького, Путивльського, Ямпільського, Середино-Будського, Шосткинського районів, Березівської сільської ради, Шалигинської селищної ради Глухівського району, Дружбівської міської ради Ямпільського району, Кролевецької міської ради, Новослобідської сільської ради Путивльського району.
Семінар розпочався нетрадиційно – з ранкового спільного кола, під час якого учасники визначали особисту позицію на шляху «від школи знань до школи компетентностей ХХІ століття» (Лілія Гриневич).
Директор Шосткинської спеціалізованої школи І ступеня № 13 В.А. Балицька ознайомила присутніх із системою роботи закладу з підготовки вчителів до роботи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти.
Практичний психолог закладу Е.В. Аргунова поділилася досвідом психолого-педагогічного супроводу учасників пілотного проекту з упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти.
Цікавим та корисним для учасників було відвідування ранкової зустрічі (учитель Л.Д. Мозгова), інтегрованого заняття «Я досліджую світ» (учитель О.Д. Мелькунова), заняття з учнями 1 класу «Ми – школярі, і це здорово!» (практичний психолог Е.В. Аргунова).
У рамках практичної частини під керівництвом І.В. Марухиної, завідувача навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, методисти, працюючи в групах, визначили завдання спеціалістів служби щодо формування психологічної готовності педагогів, адміністрації, учнів та батьків до роботи в умовах Нової української школи.