Юні хіміки продовжують експериментувати
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік, 15 січня 2018 року на базі кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка відбувся традиційний «Хімічний колоквіум» для учасників ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії. Мета заходу – поглибити знання й вміння учнів з предмету.
У хімічному колоквіумі взяло участь 40 учнів 9-11 класів із 18 районів і міст Сумської області, а також Сумської обласної гімназії-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей Сумської обласної ради.
Програма навчання для кожного класу була зорієнтована на відпрацювання практичних навичок під час виконання експериментальних досліджень, а саме:
-
9 клас – «Методика виконання якісного аналізу розчинів неорганічних речовин. Різновиди хімічно-експериментальних завдань та способи їх вирішення» (викладачі: Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н., лаборант кафедри), «Визначення вмісту натрій гідроксиду та натрій карбонату при їх сумісній присутності в розчині» (викладач: Бабенко О.М., доцент кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, к.пед.н., лаборант кафедри);
-
10 клас – «Визначення масової частки Сu2+ у мідному купоросі» (викладач: Пономарьова Л.М., доцент кафедри терапії, фармакології, клінічної діагностики та хімії Сумського національного аграрного університету, к.хім.н., лаборант кафедри), «Аналіз якісного складу неорганічних речовин» (викладач: Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н., лаборант кафедри);
-
11 клас – «Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач з тем «Спирти (одноатомні та багатоатомні), феноли, карбонові кислоти і їх похідні (естери, жири, мила)» (викладач: Харченко Ю.В., доцент кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.хім.н., лаборант кафедри).
Невід’ємною складовою предметної компетентності з хімії є сформованість умінь проведення хімічного експерименту та розуміння процесів, що під час нього відбуваються. Отже, чим більше юні хіміки будуть досліджувати й експериментувати, тим цікавішим і захоплюючим для них буде обраний предмет, і тим впевненіше вони будуть почувати себе під час змагань з хімії.