Перші кроки Регіонального інноваційного проекту «Демократизація та партнерство навчального закладу в умовах нової української школи» в рамках Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства «Демократична школа»

golovna 103538 resЗавершився підготовчо-організаційний етап етап реалізації першого циклу Регіонального інноваційного проекту «Демократизація та партнерство навчального закладу в умовах нової української школи», в результаті якого школи-учасниці проаналізували ситуацію у своїх навчальних закладах, щоб обрати сферу своєї наступної проектної діяльності, та зробили висновки щодо напрямків необхідних і можливих змін.

Протягом листопада-грудня науково-методичний керівник Проекту Світлана Ніколаєнко та науково-методичний координатор Проекту Світлана Луценко відвідали з першими візитами всі 16 шкіл-учасниць, провели там тренінги з освіти для демократичного громадянства та прав людини.

Як показала практика, кожен навчальний заклад, долучений до Проекту, має власний імідж та особливості, але всі вони об’єднані схожими викликами, пов’язаними з процесами демократизації, як от: відсутність чіткого й глибокого розуміння основних її понять (демократія, права людини, гідність, свобода, відповідальність, обов’язок, участь); недостатнє включення тематики освіти для демократичного громадянства й освіти з прав людини у навчально-виховний процес; часто формальне існування органів учнівського, учительського, батьківського врядування; недостатня розробленість демократичних процедур і правил у школах; брак рівних та партнерських відносин школи з громадою, владними структурами; відсутність реальних можливостей участі дітей та молоді у вирішенні питань, що стосуються їхнього життя і діяльності, а звідси і відсутність активності та сформованих навичок нести відповідальність за власні дії.

На зустрічі у школах збирались представники адміністрації, вчителі, учні та члени батьківського комітету, зацікавлені у діагностуванні та розв’язанні окреслених проблем у своїх закладах. Вони знайомились з сутністю, основними ідеями й можливостями Проекту «Демократизація та партнерство навчального закладу в умовах нової української школи». Учасників зустрічі особливо цікавило, які саме дії допомогли б зробити їхню школу більш сучасною  та демократичною, безпечною й комфортною територією розвитку життєвих компетентностей, одним із центрів розвитку громади та які кроки можна зробити у напрямку бажаних змін для покращення ситуації, що, на їх думку, потребувала цього найбільше. Ще одним ключовим питанням зустрічей стало питання демократизації взаємовідносин і координована партнерська взаємодія у системі «учні – вчителі – батьки – адміністрація – громада». У вчителів інтерес викликала нагода познайомитись з посібниками Ради Європи з ОДГ/ОПЛ та сучасними методиками викладання цього матеріалу, оскільки це допомагає опанувати європейські методичні та дидактичні підходи до освіти. Приємним бонусом для педагогів, долучених до участі у Проекті, буде сертифікат про підвищення кваліфікації з проблеми Проекту на 30 годин (1 кредит ECTS).

Зустрічі, організовані у дружній і доброзичливій атмосфері, налаштували учасників на відкритість i чесність в оцінці демократичної ситуації в своїх навчальних закладах, продемонстрували їх здатність до рефлексії та критичного ставлення у визначенні потреб у змінах.

«Завдяки цьому тренінгу ми зрозуміли, що рухаємось у правильному напрямку на шляху демократизації школи, але попереду ще дуже багато роботи. Ми відчуваємо себе агентами змін, на яких лежить велика відповідальність за результат», – зазначив Володимир Щербина, директор Миколаївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Міколаївської селищної ради Білопільського району.

«Ця зустріч підштовхнула нас до висновку: лише налагодивши партнерські зв’язки з батьками, місцевою владою і громадою ми зможемо спільно зробити позитивні перетворення у нашій школі і громаді. Дякуємо за можливість взяти участь у дуже актуальному й корисному для нас Проекті», - наголосила Алла Хоменко, директор Грунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М.Діхтяренка Грунської сільської ради Охтирського району.

«Після першої зустрічі з тренерами на засіданні ради старшокласників школи ми розглянули різні ідеї щодо обрання проблеми для нашого проекту та провели голосування за кращу ідею. Наголосили, що в період створення Степанівської ОТГ актуальним є партнерство з громадою з метою навчання демократичного громадянства із залученням якомога ширшого кола активних осіб. За результатами голосування вирішили розпочати роботу над шкільним проектом «Від звичайної бібліотеки до сучасного інформаційного центу» і вже оголосили серед учнівських колективів 5-11 класів конкурс проектів інтер'єру майбутнього інформаційного центру», – розповіла Вікторія Лисянська, лідер учнівського самоврядування Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Сумської районної ради.

Результати та висновки перших зустрічей активно використовуються з метою планування заходів з демократизації шкіл та подальшої оцінки досягнутих змін під час узагальнюючого етапу річного циклу Проекту. Бажаємо успіхів школам у досягненні окреслених цілей, а далі ми будемо забезпечувати супровід їхніх ініціатив.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO