Упровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України»
У рамках реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України» 13-14 грудня 2017 року делегація освітян Сумської області відвідала Харківську гімназію № 169 та взяла участь у роботі семінару «Реалізація концепції «Нова українська школа» у науково-педагогічному проекті «Інтелект України». До складу делегації входили науково-педагогічні працівники КЗ СОІППО, директори, заступники директорів та педагогічні працівники закладів освіти м. Суми, м. Охтирка, м. Лебедин, м. Конотоп, м. Тростянець та Недригайнівської селищної ради.
З 2006 року команда провідних вчених міста Харкова на чолі з доктором педагогічних наук, професором кафедри педагогіки і методики професійної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Гавриш І.В. запропонували до впровадження власну концепцію виховання й навчання обдарованих дітей, яка розроблена на основі, як власних напрацювань, так і передових, найбільш ефективних методик. Харківська гімназія № 169 спільно з науковцями забезпечує реалізацію навчання за програмою проекту «Інтелект України», який демонструє приголомшливі результати, показуючи високий рівень знань учнів.
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, необхідних навичок роботи з інформацією, її аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів – сприйняття матеріалу, пам`яті, мислення, уяви, уваги; розвитку якостей особистості школяра – цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості тощо.
Додатково до типових навчальних планів школи І ступеня введено нові предмети: «Навчаємося разом», на якому діти розвивають пам`ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією та «Еврика», на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач. За допомогою міжпредметних зв`язків, засобам наочності та відеоматеріалів, об`єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.
Програма Проекту розроблена з урахуванням вікових особливостей учнів, яка збільшує їх інтерес до навчання.
Завдяки тому, що проект мав медико-психолого-психіатричний супровід провідних вчених Інституту здоров`я школярів та підлітків Академії медичних наук України, навчальна програма розроблена і націлена на збереження оптимального балансу психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого – втоми, втрати цікавості.
Велику увагу автори Проекту приділяють завданням, на основі яких формується ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, до самого себе та інших людей, поведінка в соціумі.
Крім обов`язкових уроків фізичної культури, упродовж кожного уроку (по декілька разів) учні беруть участь у музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовують релаксуючі елементи.
Педагоги Сумщини були вражені креативністю мислення, творчими ідеями та вмотивованістю дітей до навчання.
У 2017-2018 навчальному році науково-педагогічний проект «Інтелект України» у Сумській області впроваджують п’ять закладів освіти: Недригайлівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради (опорний заклад); Тростянецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької районної ради; Боромлянський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району; Конотопський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Казка” Конотопської міської ради; Конотопська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 3 Конотопської міської ради.
Заклади-учасники Проекту «Інтелект України» констатують, що його впровадження сприяє розвитку й педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей; формує навички раціонального читання, створюючи передумови для успішного засвоєння предметів та формує первинні уявлення про фізичні, хімічні, біологічні об’єкти, створивши передумови для кращого засвоєння хімії, біології, фізики, успішної участі в олімпіадах з цих навчальних предметів (навчальні предмети «Я і Україна», «Еврика»).
Запрошуємо педагогічні колективи області, а особливо батьків першокласників, які мріють бачити свою дитину інтелектуально розвинутою, творчою, активною, життєрадісною і успішною у житті, долучатися до науково-педагогічного проекту «Інтелект України».