Відповідальна поведінка — ознака зрілої особистості
Соціалізація особистості — це цілеспрямований процес, моделюючий умови, які сприяють формуванню в дітей свідомого ставлення до своїх базових прав і обов’язків, ціннісного ставлення до власного життя та життя інших, відповідальної поведінки, яка виступає однією з найважливіших категорій соціуму і демонструє здатність людини усвідомлювати свої дії та вчинки, розуміти їх наслідки, постає як форма регуляції та саморегуляції особистості, визначає ефективність діяльності та життєдіяльності.
Ураховуючи актуальність цього питання для інтернатних закладів, навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 29 листопада 2017 року проведено обласний науково-практичний семінар для практичних психологів шкіл-інтернатів області з теми «Формування відповідальної поведінки у вихованців шкіл-інтернатів».
Поняття відповідальної поведінки, її структурні компоненти та регулятори проаналізувала для присутніх методист центру А.Б. Растроста.
Своїм досвідом використання ігрових та інтерактивних методів роботи щодо формування відповідальної поведінки учнів шкіл-інтернатів із присутніми поділилися практичні психологи Глинської спеціальної школи-інтернату Н.В.Лещенко, Путивльської загальноосвітньої школи-інтернату Л.М.Холявко, Конотопської загальноосвітньої школи-інтернату санаторного типу Л.І.Петриченко.
У другій частині семінару проведено заняття «Аукціон правил безпечної поведінки». Його мета – ознайомити учасників із формами і методами роботи, які нададуть життєво необхідні знання дітям щодо власної безпечної поведінки.
Учасники заходу отримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання у своїй діяльності.