Особистісно-професійна компетентність педагога в рамках реалізації концепції «Нова українська школа»
Успіх інноваційних змін в освіті залежить від педагога, його творчого потенціалу, готовності до безперервної самоосвіти, здатності до гнучкого мислення, гуманістичної спрямованості особистості. Важливу роль у цьому процесі відіграє удосконалення особистісно-професійної компетентності педагога.
В контексті означених завдань та відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації «Про організацію семінарів-практикумів» від 19.10.2017 року № 597-ОД, реалізації І етапу наукової дослідно-експериментальної роботи Інституту за темою «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», 8 листопада 2017 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти був проведений науково-практичний семінар на тему «Особистісно-професійна компетентність педагога в рамках реалізації концепції «Нова українська школа».
Учасниками науково-практичного семінару були заступники директорів з навчально-виховної роботи опорних закладів освіти об’єднаних територіальних громад Сумської області та заступники директорів з навчально-виховної роботи закладів освіти, які є учасниками Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу».
Метою заходу стало ознайомлення зі змістом та компонентами особистісно-професійної компетентності педагога; формування вмінь щодо диференціації соціально-рольових позицій у професійній діяльності педагога та емоційно-психічного розвантаження педагогів.
Відкрив захід проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук Грицай Сергій Михайлович, який у своєму виступі окреслив перспективи розвитку особистісно-професійної компетентності педагога у форматі концепції «Нова українська школа».
У рамках науково-практичного семінару, Алла Вікторівна Вознюк, завідувач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічних наук, доцент, керівник науково-дослідною лабораторією з організації роботи опорних шкіл, обласний координатор Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» організувала групову робота в форматі brainstorming, яка сприяла генерації ідей щодо визначення моделі особистісно-професійної компетентності педагога.
Наталія Миколаївна Чижиченко, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, регіональний тренер Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу», провела заняття у форматі workshop. У процесі конструктивної взаємодії засобами арт-терапії були напрацьовані вміння диференціації соціально-рольових позицій у професійній діяльності педагога.
Під час семінару Наталія Андріївна Кулик, старший викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти виступила модератором з обговорення питання стосовно емоційно-регулятивної компетентності педагога як показника ефективної професійної діяльності. В обговоренні даного питання Наталія Андріївна ознайомила учасників семінару з історією наукових досліджень емоційної компетентності. Використовуючи інтерактивні методи роботи, проаналізувала моделі та складові емоційної регуляції особистості педагога.
У заключній частині семінару Лариса Леонідівна Гільова, старший викладач кафедри психології Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, тренер з позитивної та крос-культурної психотерапії, опрацювала з учасниками заходу техніки та прийоми емоційно-психічного розвантаження педагогів з метою профілактики професійного вигорання.