Активний розгляд та практичне вивчення функціонування систем управління освітою
Адміністративно-територіальна реформа в дії вимагає активізації, вивчення, наукового обґрунтування та практичного переформатування усіх громадських інституцій. І освіта – не виключення. Проте, законодавчі ініціативи мають проблеми практичного втілення на місцях. Для їх вирішення Департаментом освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації у партнерстві з Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та Сумським відокремленим підрозділом Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» сплановано низку семінарів-практикумів, перший з яких – «Особливості створення та функціонування системи управління освітою об’єднаних територіальних громад» – відбувся 31 жовтня 2017 року на базі Інституту.
Формат семінару поєднав виступи та дискусійні обговорення практиків і науковців. З вітальним словом до учасників звернувся ректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Нікітін Юрій Олександрович, окресливши завдання заходу та побажавши плідної, результативної роботи. Модерував семінар-практикум Грицай Сергій Михайлович, проректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з наукової роботи.
Доповідачі ознайомили учасників семінару з наступною тематикою: «Секторальні реформи та реформа освіти у призмі децентралізації» (Хоруженко Олександр Олегович, директор Сумського відокремленого підрозділу Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування»); «Освітні центри громад: можливості фінансового забезпечення» (Петрушенко Юрій Миколайович, доктор економічних наук); «Проектний менеджмент у системі освіти» (Стариков Григорій Миколайович, радник з регіонального розвитку Сумського відокремленого підрозділу Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування»); «Нова українська школа: організаційно-педагогічні умови функціонування та розвитку опорних закладів освіти в сільській місцевості» (Перлик Вікторія Володимирівна, старший викладач кафедри професійної освіти та менеджменту Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти); «Опорний заклад освіти як культурно-просвітницький центр об’єднаної територіальної громади» (Вознюк Алла Вікторівна, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, завідувач науково-дослідної лабораторії з організації роботи опорних шкіл, обласний координатор та регіональний тренер Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу»).
Друга частина семінару включала доповіді безпосередніх учасників реформаційних зрушень: «Діяльність відділу освіти в умовах роботи в об’єднаних територіальних громад: основні проблеми та шляхи їх вирішення» (Касьяненко Світлана Іванівна, начальник відділу освіти Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області); «Функціонування опорного закладу освіти в умовах об’єднаних територіальних громад» (Вінницький В’ячеслав Павлович, директор Заводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області); «Організація фінансово-ресурсного забезпечення та статистичної звітності в системі освіти» (Павловська Лариса Миколаївна, начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації; Шамрай Алла Володимирівна, начальник відділу фінансово-ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації; Трипольська Тетяна Геннадіївна, завідувач сектором освітніх програм та статистичної звітності центру фінансово-економічного моніторингу освітніх закладів Сумської Департаменту освіти і науки облдержадміністраці).
Обговорюючи актуальні питання щодо системи управління освітою об’єднаних територіальних громад у форматі «круглого столу» учасники погодились у своєчасності та потрібності заходів подібного формату, оскільки завдяки вдалому поєднанню спікерів, вдалося отримати відповіді на низку питань, підготувати наступні проблемні завдання для розгляду в подальших семінарах-практикумах.