Сучасні підходи до попередження насильства та популяризації культури миру в загальноосвітніх навчальних закладах
Під такою назвою 26 вересня 2017 року в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти проведено обласну-наукову практичну конференцію, у роботі якої взяли участь спеціалісти психологічної служби, заступники директорів із виховної роботи загальноосвітніх шкіл області (усього – 90 осіб).
Вітаючи учасників конференції, директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації В.П.Гробова зазначила, що провідну роль у справі захисту дітей від насильства мають відігравати саме загальноосвітні навчальні заклади, адже сучасні заклади освіти при всіх їх проблемах, труднощах зберігають статус одного з основних інститутів соціалізації особистості, її становлення і розвитку.
Ректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Нікітін Ю.О. зауважив, що проблема насильства залишається нагальною в сучасній школі. Це актуалізує питання впровадження у закладах освіти новітніх технологій щодо попередження насильства в шкільному середовищі.
Проректор з наукової роботи Грицай С.М. ознайомив присутніх з результатами соціологічних досліджень щодо вивчення ставлення учнів та педагогів до шкільного насильства.
Під час конференції були висвітлені такі питання:
1. Гендерні аспекти насильства у школах України (Костенко А.М., доцент кафедри психології, політології, соціокультурних технологій Сумського державного університету, кандидат політичних наук, тренер Всеукраїнської громадської організації «Жіночий консорціум України»).
2. Ставлення до насильства як психолого-педагогічна проблема (Троіцька М.Є., старший викладач кафедри психології КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
3. Явище булінгу як деструктивний феномен у середовищі середньої школи (Растроста Г.Б., методист навчально-методичного центру психологічної служби КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
4. Психологічна безпека освітнього середовища як фактор збереження психічного здоров’я учнів (Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
5. Презентація проекту «Створення безпечного та дружнього середовища в школах: планування й організація роботи з попередження насильства» (Савельєва Ю.М., провідний фахівець кафедри психології, політології, соціокультурних технологій Сумського державного університету, кандидат філософських наук, тренер Всеукраїнської громадської організації «Жіночий консорціум України»).
5. З досвіду участі у проекті «Створення безпечного та дружнього середовища в школах: планування й організація роботи з попередження насильства» (Діхтярук Т.І., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби відділу освіти Броварської районної державної адміністрації Київської області).
6. Розвиток емоційного інтелекту як складова профілактики насилля у дитячому та молодіжному середовищі (Колісник Л.О., практичний психолог Сумського державного університету, кандидат психологічних наук, фахівець з кататимно-імагінативної психотерапії).
7. Профілактика насильства серед учнів шляхом упровадження відновних практик у школах (Козіна В.С., практичний психолог Конотопської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 10, координатор Шкільної служби порозуміння).
Закінчилася конференція виступом агітбригади учнів-медіаторів Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 26 (керівник Шкільної служби порозуміння – практичний психолог Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 26 Антоненко І.Г.).
Конференція пройшла за активної підтримки Всеукраїнської громадської організації «Жіночий консорціум України». Учасники конференції отримали підготовлені Жіночим консорціумом методичні рекомендації «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі».
По закінченню конференції відбулося засідання робочої групи з упровадження в загальноосвітніх школах області проекту «Створення безпечного та дружнього середовища в школах: планування й організація роботи з попередження насильства».