Розробка дидактико-методичного забезпечення викладання хімії в 9 класі
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, 25 вересня відбулося VІ засідання членів творчої групи, яке було присвячено розгляду та аналізу розроблених тестових завдань з хімії для учнів основної школи.
Творчість справжнього вчителя не знає меж, а умови, які перед ним висуває концепція Нової української школи, ставить нові виклики – формувати засобами навчального предмета ключові та предметні компетентності в учнів.
Вчені зазначають, що сформувати компетентнісну особистість можна, якщо використовувати на уроці компетентнісно-зорієнтовані завдання, спрямовані на застосування предметних знань і вмінь для вирішення життєвих ситуацій. Проте, як показує практика, учні здатні самостійно вирішувати завдання такого типу лише за умови сформованості в них базових предметних знань. На наш погляд, для більш ефективного вивчення нового матеріалу сучасний вчитель має зробити наступні кроки: пояснити нову інформацію, осмислити її через виконання з учнями тренувальних вправ, швидко перевірити сформованість базових знань і вмінь з теми, скоригувати їх і за допомогою компетентнісно-зорієнтованих завдань, показати їх практичне використання в житті.
Саме над завданнями для швидкого поточного контролю рівня сформованості предметних (хімічних) компетенцій і працює обласна творча група вчителів хімії області.
На початку засідання Метейко А.В., методист з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, презентувала дидактичні матеріали «Збірник тестів для поточного контролю знань з хімії для 7 класу», схвалені комісією з хімії Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (протокол № 4 від 02.08.2017, лист Інституту модернізації змісту освіти від 09.08.2017 № 21.1/12-Г-500).
Далі, Метейко А.В. детально проаналізувала рекомендації надані рецензентами (ІщенкоВ.М., доцент кафедри загальної і неорганічної хімії ННІХТ НУХТ, к.х.н., та Титаренко Н., начальник відділу статистики і аналітики дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Інституту освітньої аналітики). З метою врахування наданих рекомендацій, у формі відкритого діалогу розглянула, разом із членами обласної творчої групи, тестові завдання для 8 і 9 класів, які підготовлені до апробації в 2017-2018 навчальному році.
На засіданні було продовжено роботу в напрямі розробки узагальнюючих блок-схем. Члени творчої групи презентували розроблені блок-схеми та, спільно з Коростіль Л.А., доцентом кафедри дошкільної та шкільної освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., розглянули їх можливе доопрацювання.
За підсумками засідання було визначено напрями подальшої роботи та надано методичні рекомендації.